به گزارش پنجشنبه شب اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، سید محمد میرمحمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: هیئت‌های اجرایی و نظارت وظیفه سنگینی را بر عهده‌دارند و باید تلاش کنند تا سربلند از زیر بار این مسئولیت خارج شوند.
وی بابیان اینکه حفظ حرمت و کرامت داوطلبان در بحث بررسی صلاحیت‌ها از مؤلفه‌های اصلی کار هیئت‌های اجرایی و نظارت است؛ افزود: بررسی صلاحیت‌ها به‌گونه‌ای باشد که موجب افزایش کینه و دلخوری در جامعه نشود.
استاندار یزد با اشاره به اینکه ضرورت دارد هیئت های اجرایی و نظارت بدون هیچ‌گونه حب و بغضی تصمیم‌گیری کند؛ تصریح کرد: هیچ تفاوت و تبعیضی در میان داوطلبان وجود ندارد و لازم است روند بررسی صلاحیت‌ها با ملاک قانون انجام و از اعمال سلیقه‌های شخصی اجتناب شود.
میرمحمدی بابیان اینکه آنچه موردنظر می‌باشد سلامت انتخابات است؛ خاطرنشان کرد: اگر هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی به‌گونه‌ای صحیح عمل کنند، سلامت انتخابات تضمین است.
استاندار یزد ، جذب اعتماد مردم را از مهم‌ترین محورهای برگزاری انتخابات دانست و تأکید کرد: هرگاه مردم به دست‌اندرکاران انتخابات اعتماد بیشتری داشته باشند مشارکت آن‌ها افزایش می‌یابد و با اطمینان خاطر بیشتری در انتخابات شرکت می‌کنند.
میرمحمدی با اشاره به آرامش و امیدی که در جامعه فراگیر شده است ابراز امیدواری کرد تا مردم همکاری و مشارکت بیشتری در انتخابات پیش رو داشته باشند.
وی با برشمردن اقدامات دولت در جهت ایجاد و گسترش زیرساخت‌ها و بهبود شرایط اقتصادی مردم اظهار داشت: مهار تورم شتابنده و رشد اقتصادی حاصل‌شده در دولت تدبیر و امید فضای امیدبخشی را در جامعه ایجاد کرده است که تأثیر خود را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد گذاشت.
استاندار یزد با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی با تهدید دشمنان خارجی میدان را خالی نمی‌کنند؛ تصریح کرد: همه شاهد بودیم که ایرانیان با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن چه پاسخ ارزنده‌ای به یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور جدید امریکا دادند.
میرمحمدی با بیان اینکه هرچه مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد در فضای بین‌المللی اقتدار بیشتری خواهیم داشت، تصریح کرد: اتحاد و انسجام مردم نقطه قوت بالایی برای هر نظام و کشوری است.
وی تأکید کرد: کشوری نفوذناپذیر و آسیب‌ناپذیر است که ملتش متحد و منسجم باشند و انتخابات نقطه‌ای است که این انسجام و وحدت بروز و ظهور پیدا می‌کند.
استاندار یزد افزود: یکی از ویژگی‌هایی که مردم می‌بایست در انتخاب‌هایشان ملاک قرار دهند قانون مداری فرد انتخاب شونده است و اینکه مطمئن باشند این فرد پس از انتخاب از قانون و مقررات عبور نمی‌کند.
میرمحمدی ادامه داد: نکته دومی که مردم باید به آن توجه داشته باشند این است که آیا فرد مورد دارای نگاهی کارشناسی به مسائل است یا صرفاً تحت تأثیر عوامل دیگری تصمیم‌گیری می‌کند.
استاندار یزد با اشاره به اینکه حساسیت داشتن به هزینه کرد بیت‌المال یکی دیگر از ملاک‌های اصلح بودن کاندیداها است؛ خاطرنشان کرد: فردی موردتوجه مردم قرار می‌گیرد که برای هزینه از بیت‌المال تمام جوانب کار را در نظر بگیرد و سپس اقدام کند.
میرمحمدی با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات آموزش‌های لازم را فرا دیده‌اند؛ گفت: فرماندار و بخشداران استان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و خوشبختانه اشراف کامل را نیز به قانون دارند.
استاندار یزد در پایان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و همدلی بیش‌ازپیش تعامل و همکاری بین هیئت‌های اجرایی و نظارت تقویت شود.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7536/6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.