به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان با بیان اینکه سرشماری سال 95 ملاک تعداد اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا است افزود: با توجه به اصلاحیه قانون انتخابات شوراها در دوره پنجم شورای اسلامی شهرهای شاهدیه و زارچ با 5 نفر، شهر حمیدیا با 7 نفر و شهر یزد با 11 نفر تشکیل خواهد شد.
فرماندار یزد با مهم دانستن شاخص زمان در موضوع انتخابات گفت: کلیه مراحل انتخابات اعم از ثبت نام نامزدها،‌ تشکیل هیأت های اجرایی، بررسی صلاحیت، تبلیغات نامزدها و اخذ رأی براساس برنامه زمانبندی ارسالی از سوی وزارت کشور اجرا می شود.
وی با اشاره به ثبت نام نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از30 اسفندماه 95 لغایت 6 فروردین ماه سال جاری اظهار داشت: در این مدت 670 نفر در حوزه شهرستان یزد ثبت نام نموده اند که نسبت به دوره قبل 51 درصد رشد داشته ایم.
رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان یزد همچنین به حضور پرشور بانوان برای ثبت نام در این دوره از انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: در طول این مدت 83 نفر از بانوان ثبت نام نموده اند که حاکی از رشد 168 درصدی نسبت به دوره پیشین است.
سالاری بر امر آموزش برای همه دست اندرکاران انتخابات تأکید کرد و گفت: آموزش به عنوان رکن اساسی برگزاری انتخابات است که دراین دوره به این امر به صورت ویژه پرداخته خواهد شد تا تمامی مجریان و دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات با شرکت در دوره آموزشی بتوانند در مسیر برگزاری انتخابات قانونمند و دقیق سهیم باشند.
فرماندار یزد با بیان گزارشی از سایر اقدامات ستاد انتخابات شهرستان تصریح کرد: سعی داریم تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط هیأت اجرایی و همکاری و هماهنگی با هیأت های نظارت بستر لازم برای حضور پرشور و حماسی مردم در عرصه انتخابات را فراهم نماییم.
7537 / 6197 خبرنگار: مسعود میرجلیلی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.