محمدرضا نصیری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعداد مسافر در مدارس، هتل ها، خانه های مسافری و کمپ های اقامتی استان اسکان داده شدند.
وی با بیان اینکه اقامتگاه های استان یزد ظرفیت پذیرش روزانه 96 هزار و 200 مسافر را دارد، اضافه کرد: در روز جمعه 62 هزار و 964 گردشگر نوروزی در این اقامتگاه های اسکان یافتند.
استان یزد با یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای 6 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد نخست گردشگران خارجی بوده، به گونه ای که استقبال گردشگران از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
تاکنون باغ های دولت آباد و پهلوان پور و قناتهای زارچ و حسن آباد از استان یزد در فهرست میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (UNESCO) به ثبت رسیده و پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد نیز به یونسکو ارسال شده است.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
7532/ 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.