به گزارش ایرنا ، سیدمحمد میرمحمدی روز شنبه در نخستین دیدار نوروزی با مدیران استان با تبریک نوروز و ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: با توجه به اینکه امسال به عطرفاطمی مزین شده امیدواریم شاهد روابط حسنه ای میان مسئولان و مردم بزرگوار استان باشیم.
وی در تشریح فعالیت های استان در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: سال گذشته با تشکیل فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تشکیل ستادهای استان و تدوین برخی برنامه ها ، پایه خوبی درباره بنیان دانش اقتصادی در کشورگذاشته شد.
نماینده عالی دولت در استان یزد افزود: تلاش های خوبی درباره اقتصاد مقاومتی در این استان انجام شد که مهمترین آن رفع مشکلات 800 واحد تولیدی با مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود.
میرمحمدی تاکید کرد: این فعالیت ها علاوه بر اینکه فشار روی واحدهای تولیدی را کاهش داد موجب شد تا کارها به صورت درست و در مسیر صحیح قرار گیرد.
وی عملکرد استان را در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل رضایت بخش عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم امسال این مسیر تداوم یافته و با قرار گرفتن اقتصاد در مسیر واقعی ، شاهد گسترش تولید و اشتغال در سال جدید باشیم.
استاندار یزد درباره فعالیت های امسال هم گفت: عمده تمرکز دولت بر توسعه و تقویت زیرساخت هاست هر چند که در این بخش در سال گذشته فعالیت های خوبی همچون هزینه 250میلیارد تومان برای دو خطه کردن راه آهن بافق – زرین شهر انجام شده که برای تکمیل آن تا 530میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
میرمحمدی به تکمیل گازرسانی استان با اتمام گازرسانی بهاباد ، برنامه ریزی درباره تامین آب شرب و مدیریت مصرف آب کشاورزی ، تولید مازاد بر مصرف برق و ارسال آن به شبکه سراسری ، ضریب نفوذ بالای تلفن ، توسعه گسترده آی تی و آی سی تی و رشد شاخص های علم و فناوری را از دیگر فعالیت های سال 95 اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه گذاری نیز قدم های خوبی همچون تعیین پهنه بندی و فرصت ها و نیز تعریف مشوق ها را داشتیم با این حال تاکید استان بر سرمایه گذاری در صنایع هایتک و پاک است و امیدواریم با رفع برخی محدودیت های قانونی شاهد جذب بیشتر سرمایه گذاران در سال 96 باشیم.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد درباره چالش های موجود در صنایع استان هم گفت: نبود تولیدهای بروز و بر اساس نیاز بازار ، وجود تکنولوژی های قدیمی و بی توجهی به مدیریت جامع و بازاریابی مناسب از جمله چالش های صنایع است و باید با تقویت مدیریت در واحدهای تولیدی این موارد را برطرف کرد.
میرمحمدی یادآور شد: در سایر حوزه های فرهنگی ، اجتماعی و علمی نیز در سال گذشته فعالیت های خوبی در استان انجام شد که کاهش ناهنجاری ها ، رشد همدلی ها و همکاری ها و نیز کاهش دغدغه های مردم را به همراه داشته و امیدواریم امسال نیز با همت جمعی در وظایف قانونی و نیز خدمتگزاری قانونی خود کوتاهی نداشته باشیم.
1968 /6197 خبرنگار: رحمانی **انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.