به گزارش ایرنا،سیدمحمد میرمحمدی دوشنبه شب در نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد افزود: پهنای باند استان از 6.2 گیگابیت بر ثانیه به 51 گیگابیت بر ثانیه و شبکه انتقال از 18.3 گیگابیت بر ثانیه به 83.2 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم شمار مشترکان اینترنت از 150 هزار نفر به 590 هزار نفر افزایش یافته است ادامه داد: ارائه اینترنت به 108 روستا، توسعه 980 کیلومتر فیبرنوری بین شهرهای استان، افزایش واگذاری پهنای باند از یکهزار و 280 مگابایت به 17 هزار و 515 مگابایت، تجهیز 82 روستا به اینترنت، افزایش شهرهای نسل سوم تلفن همراه از پنج شهر به 15 شهر از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان یزد بوده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد گفت: تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید نسل چهارم تلفن همراه در استان نبود اما اکنون در 17 شهر فعال است.
میرمحمدی افزود: در دولت تدبیر و امید 2هزار و 728 میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد سرمایه گذاری شده و میزان سرمایه گذاری برای مدت باقی مانده از فعالیت دولت نیز یکهزار و 418 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: یکهزار و 436 میلیارد ریال هم صرف طرح های قابل افتتاح شده است.
استاندار یزد با بیان اینکه 46 درصد شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری در حوزه ICT (ارتباطات و فناوری اطلاعات) فعال هستند گفت: توسعه کمی و کیفی پارک علم و فناوری و کسب رتبه سوم علم و فناوری کشور، تشکیل مرکز رشد فناوری آب و مرکز فناوری کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری بخش خصوصی و کسب رتبه دوم صادرات فناوری در کشور برای استان یزد در دولت تدبیر و امید رخ داده است.
میرمحمدی افزود: افتتاح مرکز نوآوری زیست فناوری در مرکز رشد بیوتکنولوژی، مرکز نوآوری در دانشگاههای یزد، علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی، شعبه پژوهشگاه رویان و بهره برداری از جویشگر بومی از دیگر فعالیتها و دستاورهای دولت یازدهم در استان یزد است.
در نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد محمدرضا تابش و سیدابوالفضل موسوی نمایندگان اردکان و یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاهها و نهادهای مرتبط و بخش خصوصی نیز حضور داشتند.
7532/ 5054 خبرنگار: سعید صادقی مقدم**انتشار:بهنام احمدی*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.