به گزارش ایرنا، محمود واعظی دوشنبه شب در نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) استان یزد افزود: دولت یازدهم از ابتدا تلاش کرده وارد تصدی گری و رقابت با بخش خصوصی نشود، چرا که اقتصاد ایران به دلیل وجود نفت از گذشته دچار بیماری شده و نیازمند تحول است.
وی با بیان اینکه تحول در اقتصاد ایران با کوچک سازی و چابک سازی دولت ایجاد می شود اظهار داشت: در این راستا مردم و بخش خصوصی امور را در دست دارند و دولت نقش سیاستگذاری، هدایت و نظارت را عهده دار است.
وی ادامه داد: هدف و سیاست دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری نیز توسعه زیرساختها با استفاده از توان بخش خصوصی و مردم بوده است.
عضو کابینه دولت یازدهم گفت: آنچه دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 92 در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحویل گرفت در شان مردم و قابل رقابت با سایر کشورها نبود.
واعظی افزود: برای مثال کشورمان در حوزه اقتصاد و فناوری در حالی رتبه هفدهم منطقه را داشت که قرار بود جزو برترینها و در رده نخست باشیم.
وزیر ارتباطات با تاکید بر افزایش 10 برابری شبکه انتقال ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در دولت یازدهم تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، هر آنچه قبل و پس از انقلاب تا شهریور 92 در حوزه شبکه انتقال کشور بوجود آمده نزدیک به 950 گیگابیت بر ثانیه بوده که در مدت سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید به 10 هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری افزایش 11 برابری پهنای باند کشور در دولت تدبیر و امید افزود: در دولت یازدهم، پهنای باند کشور از 624 گیگابیت بر ثانیه به 6800 گیگابیت بر ثانیه رسیده و تا اواسط اردیبهشت ماه به حدود 10 هزار گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید.
وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم نسل سوم تلفن همراه فقط در تهران فعال بود که اکنون 800 شهر کشور از نسل سوم تلفن همراه برخوردار هستند و تا پایان فعالیت دولت یازدهم همه شهرهای کشور دارای نسل سوم تلفن همراه خواهند شد.
وی اضافه کرد: در حالی تا پیش از دولت یازدهم نسل چهارم تلفن همراه در هیچ شهری در کشور فعال نبوده، اکنون حدود 400 شهر نسل چهارم تلفن همراه دارند که تا پایان اردیبهشت ماه به حدود 740 شهر افزایش خواهد یافت.
عضو کابیته دولت یازدهم با بیان اینکه اکنون افزون بر 25 هزار روستا در کشور دارای اینترنت است گفت: البته هیچگاه برای چنین فعالیتهایی تشویق نشدیم و حتی از مجلس قبل کارت زرد دریافت کردیم.
واعظی با بیان اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) پیشران توسعه است افزود: این حوزه توانمندساز همه بخش های کشور است.
وی ادامه داد: در 2 سال گذشته افزون بر 120 هزار اپلیکیشن تهیه شده است.
وی اضافه کرد: در سال 95 حدود 100 هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شد که این تعداد در سالجاری به 130 هزار شغل افزایش خواهد یافت.
در نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد، محمدرضا تابش و سیدابوالفضل موسوی نمایندگان اردکان و یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاهها و نهادهای مرتبط و بخش خصوصی نیز حضور داشتند.
7532 / 5054خبرنگار: سعید صادقی مقدم**انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.