به گزارش ایرنا ، سیدمحمد میرمحمدی یکشنبه شب در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد و گزارش عملکرد این ستاد در سال 95 با تقدیر از کارگروه ها و مدیران استان افزود: گزارش‌های ارائه شده در زمینه اقتصاد مقاومتی یزد و برگزاری 17 جلسه بویژه از سوی خانه صنعت و معدن بیانگر اقدام های ارزشمند و قابل تقدیر بخش خصوصی است.
وی گفت: فعالیت‌های بخش خصوصی یزد در زمینه اقتصاد مقاومتی همراه با نوآوری و اجرای کارهای جدیدی است به گونه ای که با بهره گیری از 20 سال تجربه همراه با علم و اطلاعات روز ، توانسته ایده های جالبی ارائه کند.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد یکی از این اقدامات جدید را امداد صنعت عنوان کرد و ادامه داد: ایده هایی همچون امداد صنعت علاوه بر اینکه برای استان ضروری بوده پشتوانه و کمک زیادی برای رفع مشکلات صنعتی استان یزد است که می‌تواند نقش بالایی در توسعه واحدهای تولیدی استان یزد ایفا کند.
استاندار یزد با تقدیر از خانه صنعت و معدن استان در شناسایی و احصا مشکلات صنایع و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آنها تصریح کرد :خوشبختانه در دولت یازدهم نیز علاوه بر احصا مشکلات واحدهای تولیدی ، برای نخستین بار وضعیت تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی استان مشخص و شفاف سازی شده است.
میرمحمدی اضافه کرد: هم اکنون وضعیت صنایع استان یزد به صورت کامل مشخص و شفاف است و می‌توانیم فعالیت‌ها را به طور کامل رصد کرده و با یک مبنای صحیح، کارها را دنبال کنیم بدون آنکه دنبال آمار غیر واقعی برویم.
وی در ادامه تشکیل کلینیک مشاوره صنعت، معدن و تجارت را در افزایش کیفیت تولید و فروش محصول و نیز رشد بهره وری موثر دانست و همکاری جدی میان دانشگاه و صنعت بویژه از سوی بخش خصوصی را خواستار شد.
این مسئول در ادامه پیرامون طرح مطالعاتی و پژوهشی مالیات استانی و مقایسه وضعیت مالیات استان یزد با سایر استان ها هم گفت: این استان در این زمینه به نسبت خیلی از استان‌ها وضعیت بهتری هم دارد و در پرداخت تقریبا در بین استان های میانی کشور قرار دارد.
استاندار یزد در عین حال بابیان اینکه 70 درصد مالیات استان یزد از پنج واحد بزرگ صنعتی و معدنی تامین می‌شود ادامه داد: در واقع اگر این واحدها تعطیل شود مالیات استان به یک سوم تقلیل خواهد یافت.
میرمحمدی در بخش دیگر این نشست با انتقاد از مشخص نبودن بازارهای هدف استان اظهار کرد: آمدن هیات تجاری چین به یزد بیانگر آن است که در شناسایی بازارهای هدف برنامه نداریم و باید زودتر برای این کار اقدام کرده و منتظر خارجی ها نباشیم.
در ادامه این نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد از راه‌اندازی 722 طرح صنعتی جدید در یزد خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این واحدها، هر روز 9 اشتغال صنعتی دراین استان ایجاد شده است.
محمدرضا علمدار یزدی افزود: یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید در اقتصاد مقاومتی این بود که 33 طرح بزرگ را تا پایان سال به بهره برداری برساند که چهار طرح آن متعلق به یزد است.
وی اضافه کرد: تا پایان امسال طرح چادرملو که یکی از طرح‌های 33 گانه می باشد به بهره‌برداری می رسد .
1968/5054 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.