به گزارش ایرنا ، حمیدرضا نصیری زاده روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه تنها 2درصد از درآمد مالیاتی مصوب استان در 10 ماه امسال وصول نشده است، اظهار کرد: درآمد این مدت استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد رشد نشان می دهد.
وی درآمد مالیات های مستقیم استان را شامل اشخاص غیردولتی، حقوق بخش عمومی، حقوق بخش خصوصی، مشاغل، مستغلات، ارث، نقل و انتقال سرقفلی، سهام و املاک، حق تمبر، سفته و اوراق بهادار633 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مازاد وصولی مالیات امسال نیز در مقایسه با سال قبل 79 میلیارد تومان یعنی 31 درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با بیان اینکه آمار عملکرد درآمد استان به تفکیک، درآمدهای عمومی، مالیاتی، مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، جرائم و خسارات و درآمدهای متفرقه است ،از افزایش 16 درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال آینده خبر داد.
نصیری زاده تأکید کرد: افزایش درآمدها، به معنی افزایش فشار بر مودیان مالیاتی نیست بلکه ناشی از شناسایی مودیان جدید است.
وی با بیان اینکه مالیات حقوق بخش عمومی در این مدت 76 میلیارد تومان بوده، درحالی که مالیات مشاغل 42 میلیارد تومان گزارش شده است ، ادامه داد: امسال درآمدهای حاصل از حقوق کارکنان دولت 46 درصد افزایش یافته است.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد ، میزان مالیات‌های غیرمستقیم اعم از مالیات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از کشور، شماره گذاری و نقل و انتقال اتومبیل را 340 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با میزان مصوب 25 درصد کاهش یافته است.
وی میزان درآمدهای ناشی از جرائم رانندگی درون و برون شهری را نیز 24 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: 63درصد درآمد این بخش مربوط به جرائم درون شهری و مابقی مربوط به درآمدهای خارج از شهرها بوده است.
نصیری زاده در عین حال درباره تفکیک ماهانه درآمدهای مالیاتی نیز خاطرنشان کرد: عملکرد درآمدهای مالیاتی استان در تیرماه ، دی ماه و آذرماه بالاتر از میانگین مصوب بوده و در بقیه ماه ها نیز تقریبا برابر مصوبه تعیین شده بوده است.
در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد علاوه بر استاندار یزد ، معاونان استاندار ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه ها نیز حضور داشتند و مباحثی درباره وضعیت بودجه استان در لایحه بودجه سال 96 کشور و نیز برنامه ششم توسعه مطرح شد.
1968/6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.