به گزارش خبرنگار ایرنا ، جلیل عفتی روز چهارشنبه در مراسم آغاز اجرای طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج افزود: مدارس نقش مهمی در گسترش آموزش مهارت های زندگی و توانمند سازی آنها در برابر آسیب های مختلف بر عهده دارند.
وی ادامه داد: نتایج آسیب پذیری نسل جوان گریبان عده زیادی از افراد دیگر را می گیرد بنابراین باید همواره برنامه ریزی ها بنحوی صورت گیرد که از همان ابتدای زندگی آنها را در برابر ناهنجاری ها مصون نگه داریم.
مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت:دانش آموزان در قالب سیستم آموزشی بعد از سال های طولانی و تحصیل با یک مدرک وارد جامعه می‌شوند و فاقد هرگونه مهارت شغلی و مهارت‌های زندگی هستند.
عفتی گفت: بی توجی و سرمایه گذاری نکردن درست روی نسل جوان و مهارت آموزی و آموزش های لازم حاصلش همان می شود که از هر شش ازدواج یک مورد آن به طلاق می‌انجامد.
این مسئول تصریح کرد: اگر جوانان با این وضعیت نداشتن مهارت زندگی همسری را نیز بدون در نظر گرفتن معیارهای صحیح انتخاب کنند قطعا از آن نمی توان نتیجه مثیتی را اتتظار داشت.
عفتی گفت: برگزاری دوره های آموزشی و مهارت آموزی نقش مهمی در پیشگیری از خیلی آسیب ها و ناهنجاری ها دارد و از روند تصاعدی طلاق جلوگیری می کند.
طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج امروز با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی در استان یزد آغاز شد.
40 هزار نفر در استان یزد زیر پوشش یهزیستی هستند.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.