به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید رضا زاده روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در یزد افزود: از برنامه های بسیار تاثیرگذار در بنیان خانواده ها ارائه آموزش های مورد نیاز به زوج های جوان در قبل و حتی بعد از امر مقدس ازدواج و زندگی زناشویی است.
وی ادامه داد: در این خصوص طی سال های گذشته فعالیت های بسیار خوبی انجام گرفته ولی کافی نیست و قطعا باید آموزش مهارت های زندگی به عنوان یک امر مهم جدی گرفته شود.
این مسئول اظهار داشت: سازمان بهزستی در سطح کشور با بهره گیری از اساتید مجرب و دوره های مختلف کارهای خوبی برای تحکیم بنیان خانواده انجام داده و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی اقدام های خود را با قوت ادامه می دهد.
رضا زاده گفت: خانواده ها باید همان طور که برای امر مقدس ازدواج به دنبال فراهم کردن برخی کارها و تمهید مقدمات هستند باید به امر آموزش قبل از پیوند زناشویی نیز توجه خاص داشته باشند.
وی افزود: برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی توسط رسانه ها و کار فرهنگ سازی توسط دستگاهها باید بر تشویق و ایجاد رغیت و انگیزه درمیان جوان برای حضور در دوره های آموزش و مهارت های زندگی باشد.
این مسئول اظهار داشت: داشتن مهارت های زندگی موجب تامین یک زندگی سالم و با نشاط است که باید همواره به آن عنایت خاص صورت گیرد.
رضا زاده گفت: کاهش طلاق و برخی ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی همگی در گرو برنامه ریزی ، ارائه آموزش ها و ارتقای مهارت های زندگی است .
در پایان این جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
طرح آموزش زندگی خانواده امروز با حضور مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ، رئیس مرکز پیشگیری بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان در استان یزد آغاز شد.
7536/6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.