به گزارش خبرنگار ایرنا ، مسعود شریعتی شامگاه سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: با اختصاص این اعتبار شاهد تسریع در ساخت این طرح بزرگ برای شکوفایی ورزش دو و میدانی استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: اجرای کامل طرح مسقف دو و میدانی ورزشگاه بزرگ یزد نقش موثری در درخشش بیش از پیش ورزش استان در سطح کشور و منطقه و ایجاد رقابت سازنده و انگیزه ورزشکاران این رشته خواهد داشت.
این مسئول خاطر نشان کرد: هم اکنون سرانه ورزشی مردم در استان به لحاظ فضاهای ورزشی زیر پوشش این اداره کل 61 سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر است و در کل استان با احتساب تمام فضاهای ورزشی سایر دستگاه‌های اجرایی حدود 87سانتی‌متر است.
شریعتی گفت: استاندارد سرانه ورزشی به ازای هر نفر حداقل یک مترمربع فضای ورزشی مسقف می باشد که لازم است در زمینه گسترش و توسعه این سرانه اقدام های شایسته در سطح استان و بخصوص در شهر یزد انجام گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان یزد همچنین گفت: سرانه زمین چمن مصنوعی در روستاهای استان فقط 2 زمین بود که با پیگیری‌های جدی انجام گرفته سهمیه یزد به 12 مورد رسیده و در شهرستانهای استان این زمین‌ها ایجاد می‌شود.
شریعتی در ادامه به میزبانی استان یزد برای نخستین مرتبه برای برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی جام باشگاه جهان در فروردین ماه سال آینده اشاره و ابراز امیدواری کرد تا رقابت ها بنحو شایسته برگزار شود.
وی گفت: برای برگزاری باشکوه مسابقات از مدت ها قبل با همکاری دستگاه های مختلف در سایه همکاری و همدلی کارهای خوبی انجام گرفته و همه در حال آماده شدن برای این مسابقات بزرگ هستیم.
این مسئول به اهمیت کار رسانه های گروهی در فرهنگ سازی ورزش ، جلب مشارکت بخش خصوصی و همچنین پوشش مناسب رقابت ها با توجه به ظرفیت های استان اشاره کرد.
شریعتی گفت: برای تحقق اهداف ورزش در دو بعد همگانی و قهرمانی قطعا به همکاری عموم مردم و خانواده ها نیاز است و دولت تدبیر و امید از مشارکت همگان در ورزش حمایت می کند.
در این نشست همچنین معاون های مختلف و مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان به ارائه گزارش در خصوص عملکرد ، نیازها و مطالبات اشاره کردند.
همچنین مسئول ورزش بانوان استان یزد گفت: حدود 40 درصد بیمه شده های ورزشی استان از مجموع حدود 60 هزار نفر را بانوان در قالب رشته های مخنلف تشکیل می دهد و این آمار روز به روز در حال گسترش است.
در این نشست به سئوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داده شد.
استان یزد دارای 46 هیات ورزشی استانی و افزون بر 250 هیات شهرستانی است.
7536/ 5054 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار:بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.