به گزارش ایرنا فرماندار بهاباد روز سه شنبه در این مراسم گفت: فرهنگ کاشت درخت در جامعه باید نهادینه شود.
عباس اقبال با تاکید بر اینکه کاشت درخت بسترسازی برای توسعه فضای سبز است افزود: جنگل‌ها و درختان به عنوان یکی از مهم‌ترین سامانه های حیات بخش بشر، جایگاه انکارناپذیری در تأمین رفاه، آسایش و سعادتمندی جوامع بشری دارند.
فرماندار بهاباد بر حفظ و احیای درختان و فضای سبز شهرستان تاکید کرد و افزود : امیدواریم شهروندان با توجه به اهمیت حیات طبیعی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و در سال‌های آتی شاهد توسعه فضای سبز و توجه بیشتر مردم و مسوولان به این امر مهم باشیم.
وی ازخانواده مرحوم مهندس حمید قندهاری به خاطر اینکه در منطقه بهاباد در خصوص طرح ملی بیابان زدایی زحمات زیادی کشیده اند تقدیر و تشکر کرد .
امام جمعه بهاباد هم گفت: کاشت هر اصله درخت احیاء حیات است و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگان است.
حجت الاسلام سیف الله دهقانی با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بر حفظ و حراست از اراضی منابع طبیعی و درختان تاکید کرد و افزود : کاشت هر اصله درخت احیاء حیات است و بستر حیات را فضای سبز فراهم می‌کند و در دین مبین اسلام نیز به کاشت درخت بسیار سفارش شده است.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه کاشت و نگهداری از درخت به منزله عبادت است گفت :کاشت درخت باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
دهقانی افزود: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگان است و مردم باید علاوه بر حفظ جنگل ها و منابع طبیعی موجود در زمینه کاشت درخت همت بگمارند.
وی با تاکید بر اینکه کاشت نهال باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود گفت: جنگل ها ، مراتع و حتی حیوانات سرمایه های ملی هستند که باید از آنها مراقبت و نگهداری کرد.
وی به اهمیت درختکاری و منابع طبیعی در دین اسلام که بارها بر آن تاکید شده اشاره و درخت را از جمله موارد دارای پاداش اخروی و باقیات الصالحات عنوان کرد.
همزمان با مراسم جشن روز ملی درختکاری با حضور فرماندار بهاباد، امام جمعه و جمعی از مسئولین، طرح 53 هکتاری کاشت گیاه تاغ در محل اجرای احیاء پوشش گیاهی شرق بهاباد آغاز شد.
در اجرای این طرح رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهاباد از اجرای طرح 53 هکتاری کاشت گیاه تاغ در محل اجرای احیای پوشش گیاهی شرق بهاباد خبر داد .
مهدی دهقان چناری تصریح کرد :این طرح بعنوان اولین طرح خیری در منابع طبیعی استان یزد می باشد که قسمتی از هزینه های آن توسط وراث مرحوم مهندس حمید قندهاری تأمین می شود.
طرح پوشش گیاهی شرق بهاباد تحت عنوان کمربند سبز شهرستان بهاباد در سال 1372 با پیگیری و برنامه ریزی های مرحوم مهندس قندهاری در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی از محدوده روستای درب هنز تا زمین های کشاورزی هنرستان کشاورزی قدس بهاباد در سطح 25 هکتار اجرا شده بود.
بهاباد در 200 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
6197 محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.