به گزارش ایرنا ، سیدمحمد میرمحمدی روز دوشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در جمع مدیران حوزه های اقتصادی دولتی و بخش خصوصی گفت: برای افزایش سرمایه گذاری در این استان دیدگاه های مدیران باید در مسیر آینده نگری ، توسعه و پیشرفت در استان متحول شود چون برخی معتقدند سرمایه گذاری ها تنها باید بر مبنای امکانات موجود صورت گیرد.
وی افزود: سرمایه گذاری پاسخی به جلوگیری از افزایش بیکاری است ولی در ابتدا نیازمند ایجاد زیرساخت ها بوده و برنامه های دولت برای دو خطه شدن خطوط راه آهن ، وجود جاده های تقریبا مناسب ، گازرسانی به تمام مناطق استان و تامین آب در همین راستا بوده است.
استاندار یزد تقویت فرهنگ کار و تلاش را دومین مرحله برای توسعه استان دانست و اضافه کرد: این فرهنگ در استان یزد ضعیف و تهدیدی برای اشتغال است که نمونه آن فعالیت غیربومی ها در برخی کارهایی است که بومی ها راضی به کار در آن نیستند.
میرمحمدی ادامه داد: فرهنگ بخشنامه ای نیست بلکه تعاملی است و اگر اینگونه مورد توجه باشد عده ای به دنبال دو روزه سرمایه دار شدن نخواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: تولید باید بر اساس آمایش سرزمین ، استعداد ها و امکانات صورت گیرد نه با چشم و هم چشمی و در واقع در تولید باید ایجاد امکانات جدید با کیفیت بالا و بر اساس نیاز بازار و محصول رقابتی مدنظر باشد.
رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان یزد بازاریابی را قدم بعدی معرفی کرد و گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید این است که نوسات بازار کنترل شده و سرمایه گذاران اطمینان یابند با اطمینان در کشور و استان یزد سرمایه گذاری کنند.
میرمحمدی تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی را پشتوانه ای برای سرمایه گذاری و ایجاد اعتماد بیشتر در سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود: در کنار دولت ، تولیدکنندگان نیز باید احساس مسئولیت کرده و با پرهیز از باورهای منفی ، احساس توانمندی و اراده قوی را القا کرده و از تجربه های مختلف نیز استفاده کنیم.
وی ادامه داد: دلخوشی ما به فعالیت 3هزار و 670 واحد تولیدی در استان نیست بلکه رونق اقتصادی ملاک دولت است از این رو 49 ایراد این واحدها را احصا کردیم که عمده آنها به خود واحدهای تولیدی برمی گردد.
استاندار یزد با اشاره به رتبه چهارم استان یزد در حمایت های تولیدی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی باید دوره های آموزشی در سطح کارکنان و حتی مدیریان نیز برگزار شده و سیستمی عملی برای ارتباط صنعت و دانشگاه دنبال شود.
این مسئول در ادامه تعاونی را یکی از صورت های موفق فعالیت اقتصادی معرفی کرد و گفت: فعالیت های تعاونی که نمونه موفق آن در پیشگامان کویر یزد دیده می شود می تواند در جمع آوری سرمایه های خرد مردم و هدایت آن در مسیر کمک به اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.
این جلسه سه مصوبه داشت که به گفته دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و دولت در استان یزد مهمترین آن ها ، تشکیل کمیته ساماندهی مراجعات مسئولان دستگاه های اجرایی به عنوان زیر مجموعه ماده 7 قانون بهبود فضای کسب و کار از ابتدای سال 96 است.
قمی به خبرنگار ایرنا گفت: دومین آن تشکیل کارگروه رفع موانع تولید به صورت فوق العاده درباره عملکرد بانک ها در سال 95 و نحوه کمک به واحدهای تولید بود.
وی افزود: مصوبه سوم در ارتباط با نحوه سرمایه گذاری و بحث واگذاری زمین در شهرک های صنعتی و قیمت گذاری این زمین هاست و قرار شد تا کارگروه فوق العاده ای برای تعیین قیمت های معقول و متناسب با شرایط روز کشور در مسیر سرمایه گذاری های جدید تشکیل شود.
در این جلسه رضایی نژاد مدیرعامل شرکت پیشگامان کویر یزد گزارش درباره اقتصاد تعاونی بستر اقتصاد مقاومتی وکلانتر رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت یزد گزارشی درباره راهکارهای عملی تر شدن نتایج فعالیت ها در سال 96 و بررسی اجرای حکم ماده 7 قانون بهبود محیط کسب و کار در سطح استان از سوی سالار رئیس انجمن صنایع شیمیایی سلولزی یزد ارائه شد.
1968/ 6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار : محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.