به گزارش ایرنا، علی غیاثی ندوشن روز یکشنبه در یک نشست خبری با تبیین شخصیت علمی و مذهبی آیت ‌الله شیخ غلامرضا یزدی افزود: فعالیت ‌های تبلیغی، ساده زیستی و ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف مردم، حضور بدون ‌تشریفات در مناطق محروم استان و تلاش در راستای تبلیغ دین، معنویت و عرفان از مهمترین خصلت های این عالم بزرگوار بود.
وی ادامه داد: با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، مصاحبه های شفاهی با شماری از شخصیت ‌ها و مردم که به صورت مستقیم با آیت الله فقیه خراسانی در ارتباط بودند انجام گرفته و قرار است به صورت یک مجموعه منتشر شود.
غیاثی ندوشن از مشارکت همه دستگاه‌ های فرهنگی و اجرایی استان برای برگزاری مطلوب کنگره آیت ‌الله فقیه خراسانی خبر داد و گفت: مقرر شده در این کنگره که بیشتر به صورت مردمی برگزار خواهد شد جنبه ‌های ساده‌زیستی این شخصیت در نظر گرفته هرچند سرمایه گذاری برای فعالیتهای علمی و تدوین کتاب اسراف نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با یادآوری گستردگی نکات پندآموز نقل شده از آیت الله فقیه خراسانی در بین خانواده های یزدی، از رسانه ‌ها خواست به جمع ‌آوری و مستند‌سازی خاطرات این عالم کمک کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و دبیر علمی و تخصصی کنگره آیت الله فقیه خراسانی هم در این نشست مهمترین هدف برگزاری کنگره را معرفی سیره علمی و عملی این عالم به جوانان و نسل امروز عنوان کرد.
سید محمدشریف حسینی کوهستانی همچنین بر اهمیت مقاله های ارایه شده به کنگره و نگاه صاحبنظران و اهل قلم در خصوص آیت الله فقیه خراسانی تاکید کرد.
وی افزود: این کنگره در سه محور اصلی شامل سیره علمی و عملی، اندیشه‌ های قرآنی و دینی و اندیشه های اجتماعی آیت الله فقیه خراسانی و 15 موضوع زیرمجموعه محورهای اصلی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مقرر شده کتابهای آیت الله شیخ غلام رضا یزدی همزمان با کنگره تجدید چاپ و خاطره ها و کرامات این عالم در قالب تالیفاتی متناسب با نسل جوان کنونی منتشر شود.
همچنین عضو شورای اسلامی شهر یزد و یکی از نوادگان آیت الله فقیه خراسانی در این نشست گفت: بسیاری از مردم یزد پس از گذشت 60 سال از درگذشت این عالم بزرگوار، او را الگوی علمی و دینی خود می‌ دانند.
محمدمهدی فقیه خراسانی با بیان اینکه شخصیت علمی و مذهبی آیت الله فقیه خراسانی زبانزد بوده بر لزوم معرفی بیشتر بعد علمی این عالم تاکید کرد.
آیت الله فقیه خراسانی عالم و مرجع علمی و دینی در سال 1257 در مشهد متولد شد و در سن 81 سالگی در یازدهم تیرماه 1338 در یزد چشم از جهان فروبست .
5054/7532 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.