به گزارش خبرنگار ، محمدرضا آخوندی روز یکشنبه در مراسم روز ملی درختکاری در شهرستان مهریز افزود: خشکسالی ها در 13 سال اخیر و امسال در سطح مناطق مختلف استان موجب فقر شدید مراتع و فشار بسیاری بر دام‌ها شده است.
وی ادامه داد: حفظ و نگهداری منابع طبیعی و مراتع به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی قطعا به حمایت و همراهی آحاد مردم و بخصوص مجامع محلی و تشکل های مردم نهاد در این حوزه مهم نیاز جدی دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در سال های اخیر در راستای صیانت منابع طبیعی و عرصه های مرتعی کارهای فرهنگی زیادی انجام گرفته ولی کافی نیست و باید روز به روز گسترش یابد.
آخوندی با اشاره به اجرای پروژه‌ ملی منارید که همان انسجام سازمانی در انجام برنامه های منابع طبیعی است گفت: اجرای این پروژه‌ها ثمرات بسیار خوبی برای استان داشته‌ و با پیشنهاد اجرای آن مواجه هستیم.
همچنین فرماندار مهریز گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و عرصه های ملی یک وظیفه بزرگ ملی است و همه افراد جامعه در تحقق آن رسالتی مهم و سنگین بر عهده دارند.
سید محمد رستگاری ضمن قدردانی از فعالیت های منایع طبیعی و آبخیزداری مهریز بر همکاری همگان با این اداره و انجام برنامه های مختلف در طول سال تاکید کرد.
در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی مهریز در گزارشی به عملکرد یکساله این اداره و برنامه های مختلف هفته اشاره و خواستار مشارکت مردم و مسئولان در انجام ماموریت های این اداره شد.
از 14 تا 21 اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی تعیین و نامگذاری شده است.
شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد قرار دارد و افزون بر 600 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی را در خود جای داداه است .
7536/ 5054 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.