به گزارش ایرنا حسن سلمانی روز یکشنبه در حاشیه مانور سلامت نوروزی در جمع خبرنگاران استان افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی نظارت بر مراکز و اماکن عمومی از اول اسفندماه آغاز شده و تا 15 فررودین ماه ادامه دارد.
وی اظهار کرد: در این طرح مأموران بهداشت محیط با استفاده از تجهیزات جدید آزمایشگاهی بر وضعیت بهداشتی اماکن عمومی و به خصوص اغذیه فروشی ها نظارت و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان در محل برخورد می کنند.
کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد هدف از برگزاری این طرح را کاهش و کنترل بیماریهای مرتبط با آب و مواد غذایی بیان کرد و گفت: بازرسان بهداشت محیط در ساعات ادارای ،غیر اداری و حتی روزهای تعطیل بر مراکز عرضه و توزیع نظارت می کنند.
سلمانی یکی از اقدامات اساسی در رفع مشکلات بهداشتی مردم را راه اندازی سامانه 190 ذکر کرد و افزود: در سالجاری یکهزار و 116 شکایت در این سامانه ثبت شد که مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد خاطر نشان کرد: همچنین از 30 هزار و 462مرکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی حساس ، بین راهی ، سامانه های آبرسانی و مراکز عرضه قلیان 10 هزار و 154 مورد بازدید صورت گرفت که 94 مورد به علت تخلف از قوانین و مقررات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 16 مورد هم تعطیل شدند.
سلمانی خاطر نشان کرد: همچنین هشت هزار و 507 کیلوگرم مواد غذایی به علت غیر بهداشتی بودن از چرخه مصرف خارج شد.
سال گذشته 14 هزار بازدید در راستای طرح بسیج سلامت نورزی از مراکز و اماکن عمومی استان یزد صورت گرفت که در این زمینه 298 مورد به دادگاه معرفی و افزون بر 300 تن مواد غذایی معدوم شد.
طرح بسیج سلامت نوروزی هر سال در استانه سال جدید در سراسر کشور اجرا می شود و 20 هزار مامور بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز بر بهداشت اماکن عمومی کشور نظارت می کنند.
استان یک میلیون و 70 هزار نفری یزد 20 هزار واحد صنفی دارای پروانه دارد.
2088/6197 خبرنگار:کبری دانشی دهج**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.