به گزارش ایرنا، محمد فرید لطیفی روز شنبه در کارگاه آموزشی نقش رسانه ها در مخاطرات طبیعی که در یزد برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه رسانه‌ها با افکارعمومی و سازمان‌های مرتبط حوادث در ارتباط هستند باید در هنگام انتشار یک پیام به اطلاعات صحیح، جامع و دقیق دسترسی داشته و منابع موثق داشته باشند.
وی افزود: سطح حضور رسانه ها در مخاطرات طبیعی و نحوه اطلاع رسانی در هر سطح متفاوت است و این امر در عرصه اطلاع رسانی و خدمات در بحران در همه جهان رایج و متداول است.
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: رسانه ها برای اطلاع درست از وضعیت منطقه بحرانی و دارای مخاطره باید کسب اطلاع از مراجع تایید شده ، اطمینان از صحت اطلاعات و تنظیم خبر متناسب با شرایط بوجود آمده را مدنظر قرار داده و سپس خبر را منتشر کنند.
لطیفی تصریح کرد: انعکاس یک جانبه اخبار و بی دقتی در انتشار آن عواقب وخیمی همچون اخلال در بازگرداندن آرامش به آسیب دیدگان و تاثیر منفی بر روح فرهنگ کار داوطلبی را در پی دارد از این رو رعایت اخلاق حرفه ای و در نظر گرفتن سطح مخاطره در انتشار اخبار ضروری است.
این مسئول تأکید کرد: مدیریت خبر در 3 بخش قبل از وقوع، حین و بعد از بحران و مخاطره انجام می شود که در بخش قبل از وقوع باید به آگاه سازی و هشداردهی، مصون سازی و ایجاد آمادگی و نیز اطمینان بخشی و دیده بانی توجه شود.
لطیفی افزود: در مدیریت خبر در زمان وقوع مخاطره به اطلاعات رسانی صحیح و کامل و دروازه بانی خبر به منظور رعایت نکات امنیتی و پس از وقوع بحران نیز پاسخ طلبی و امیدبخشی مدنظر رسانه ها قرار گیرد .
وی مدعی شد: در ایران ، رسانه ها به جای توجه به نقاط قوت در شرایط بحران به دنبال برجسته کردن نقاط ضعف و تصاویر کشته های حوادث هستند و در نتیجه موجب التهاب و مسائل حاشیه ای می شوند.
در این جلسه که مخاطب آن رسانه ها بودند تنها خبرنگار ایرنا و مدیران مسئول دو نشریه حضور داشتند و سایر شرکت کنندگان در این نشست را کارشناسان روابط عمومی و بحران برخی دستگاه های استان یزد تشکیل می داد.
1968/ 6014/ خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار: کاظم شاملو*
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.