به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ منوچهرنصیری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل نیمه ساز در سطح شهر یزد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 14ابوذر قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با تلاش شبانه روزی و افزایش گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی را که قصد سرقت یک دستگاه خودرو را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
این مسئول ادامه داد: متهم که از اتباع بیگانه بود در بازجویی های فنی پلیس به سرقت های متعدد از منازل نیمه ساز، اماکن خصوصی، کارگاه ها و انبارهای سطح شهر و همچنین سرقت 2 دستگاه خودرو اعتراف کرد.
نصیری با بیان اینکه سارق این اموال سرقتی را در سه انبار بزرگ در سطح شهر نگهداری می کرد افزود: با هماهنگی های قضائی تمامی اموال مسروقه شناسایی و بخش قابل توجهی از این اموال به صاحبان آنها تحویل داده شد.
وی افزود: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن کارگاه های خود به دوربین مداربسته و سیستم اعلام خطر اموال خود را از دستبرد سارقان حفظ کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان یزد در خاتمه تصریح کرد: متهم تحویل مراجع قانونی شد و تلاش جهت شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.
***
فرمانده انتظامی شهرستان بافق در نشست ستاد هماهنگی خدمات نوروزی که در فرمانداری بافق برگزار شد از اجرای طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند تا 20 فروردین 96 و افزایش واحدهای گشتی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ فرهادبیگلری افزود: در طول این مدت با افزایش واحدهای گشتی در جهت پیشگیری از جرایم و سرقت ها تلاش های مضاعفی داریم و مأموران گشت پلیس با مراقبت های لازم در سطح شهر در راستای پیشگیری از سرقت منازلی که به علت سفرهای نوروزی خالی از سکنه می باشد اقدام می کنند.
فرمانده انتظامی بافق با تأکید به حجم بالای کار پلیس در تعطیلات نوروزی به کانکس های پلیس در محل کمپ شهید برزگری و دانشگاه پیام نور اشاره و تصریح کرد: پلیس از تمام پتانسیل و ظرفیت خود برای برقراری نظم و امنیت در سطح شهر استفاده می کند و در بحث ترافیکی نیز حضور چشمگیری خواهیم داشت و آمادگی لازم جهت گشت های تلفیقی با سایر ادارات را نیز داریم.
***
ماموران پلیس راهور شهرستان یزد یک دستگاه سواری پژو405 را با 54 فقره تخلف و 37 میلیون ریال خلافی معوقه توقیف و روانه پارکینگ کردند.
سرهنگ منصورجمشیدی رئیس پلیس راهور استان یزد پنجشنبه افزود: ماموران پلیس راهور شهرستان یزد این سواری را در شهر یزد به علت نبستن کمربند ایمنی متوقف کردند.
وی ادامه داد: پس اخذ استعلام که از وضعیت خلافی این خودرو به عمل آمد مشخص شد که خودرو دارای این میزان تخلف و مبلغ 37 میلیون ریال جریمه معوقه می باشد که به همین منظور خودرو به پارکینگ منتقل شد.
جمشیدی افزود: اکثر جریمه های این خودرو توسط دوربین های کنترل سرعت در سطح شهر یزد بوده و بیشتر مربوط به سرعت غیرمجاز است.
***
فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از کشف 185 رأس دام قاچاق از 2دستگاه کامیون بنز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمدکمالی گفت: مأموران پلیس ابرکوه هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به این کامیون ها مشکوک شده و خودروها را جهت بازرسی متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از خودرو ها این تعداد دام کشف و در بررسی های اولیه راننده خودرو ها هیچگونه مجوزی جهت جابجایی و انتقال محموله ارائه نداد که با حضور کارشناس دامپزشکی شهرستان مشخص شد این محموله دام قاچاق است.
کمالی اظهار داشت: در این رابطه 2 دستگاه خودرو توقیف و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و دام های قاچاق نیز به قرنطینه دامپزشکی استان تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی ابرکوه در پایان از شهروندان در خواست کرد تا هرگونه موارد مشکوک و قاچاق را با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور موجب شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ 5054دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.