هادی مقیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها افزود: با تشکیل ستاد خدمات سفر شهرستان اردکان، ابلاغ مسئولان ادارات عضو این ستاد صادر شده و عملا برنامه ریزی های این ستاد برای استقبال از مسافران نوروزی آغاز شده است.
وی اضافه کرد: همه ادارات و ارگان ها با توجه به وظایفی که برعهده دارند باید بستر مناسبی را برای پذیرایی از گردشگران و مسافران خارجی و داخلی در ایام نوروز مهیا کنند.
مقیمی فعالیت های شهرداری، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و سایر ادارات شهرستان را در زمینه آماده سازی ظرفیت ها برای استقبال از مهمانان نوروزی مناسب ارزیابی کرد و گفت: تمامی عملیات های حفاری از 15 اسفند متوقف و مسیرهای ترددی ترمیم و لکه گیری شده است .
وی اظهار کرد: شرایط اجتماعی و فرهنگی ویژه شهرستان اردکان، وجود آثار باستانی و بافت تاریخی زنده، صنایع دستی و سوغات متعدد بخصوص محصولات کنجدی، پسته و ... جاذبه هایی است که حضور گردشگران، مسافران و میهمانان نوروزی در این شهرستان را با خاطرات شیرین همراه می کند.
فرماندار اردکان از پیش بینی برنامه های هنری زنده و متنوع در ایام نوروز در این شهرستان خبرداد و اظهار کرد: مراکز صنعتی اردکان نیز آماده بازدید و پذیرایی از مهمانان نوروزی است.
مقیمی، مناطق کویری را از دیگر جاذبه های اردکان دانست و گفت: کویرنوردی، ریگ نوردی و دیدار مناطق بی نظیر حیات وحش در هوای لطیف ایام نوروز در اردکان لذت بخش است.
ظرفیت اسکان مراکز اقامتی شهرستان اردکان 250 نفر در شب است و در نوروز سال 95، 83 هزار و 700 تن در اردکان اقامت کردند.
یکهزار اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان اردکان شناسایی شده که نزدیک به 240 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6014/ خبرنگار: مژگان دشتی ** انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.