محمد علی طالعی روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان اظهار داشت: در سال های اخیر اقدامات مناسبی در زمینه جذب گردشگران و رونق این صنعت در این شهرستان انجام گرفته که باعث شده نوروز 95 بیش از 280 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از خطه کویری بافق بازدید کنند.
معاون فرماندار بافق با اشاره به وجود جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی و فضای تفریحی مناسب در این شهرستان گفت: با توجه به افزایش مسافران نوروزی،به ویژه در سال گذشته، برنامه ریزی شایسته برای ایجاد تسهیلات لازم در راستای فراهم کردن آسایش، آرامش و تفریح گردشگران و مسافران نوروزی در ایام نوروز 96 ضروری است.
وی تدارک آیین های نوروزی متفاوت تر از سال های گذشته را در بافق یاد آور شد و افزود: این شهرستان ظرفیت های خوب و بعضا جاذبه های بکر و روح انگیز دارد که در صورت معرفی آنها می‌تواند زمینه جذب شمار بسیاری از گردشگران داخلی و خارحی را فراهم ساخت و صنعت گردشگری منطقه را رونق بخشد.
وی بر ضرورت اطلاع رسانی اماکن و ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان بافق با بهره گیری از فضای مجازی و رسانه ها تاکید کرد و گفت: با توجه به بارترافیکی که در ایام نوروز در شهرهای شمالی کشور ایجاد می شود سعی شده دیگر نقاط کشور نیز با قلم خبرنگاران و اصحاب رسانه معرفی شود تا مردم سایر نقاط کشورمان با این پتانسیل ها آشنا شوند و از بار ترافیکی نقاط پر ازدحام کاسته شود.
طالعی، بازدید افزون بر 280 گردشگر نوروزی سال 95 شهرستان بافق را متذکر شد و بیان کرد:با تدابیر اندیشیده شده و فراهم شدن مقدمات لازم، پیش بینی می شود این تعداد در تعطیلات عید سال 96 بیش از30 درصد افزایش یابد.
وی از مسئولان ادارات مختلف خواست با بررسی عملکرد سال گذشته نواقص موجود را رفع و زمینه پذیرایی و استقبال از میهمان نوروزی را بیش از گذشته فراهم کنند.
رئیس ستاد تسهیلات نوروزی بافق همچنین بر لزوم مردمی برگزار شدن آیین های سنتی عید باستان اشاره کرد و گفت: عید نوروز برخاسته از مردم است و باید مردمی برگزار شود و مسئولان در این میان وظیفه دارند تا با اجرای وظایف قانونی خود زمینه برگزاری این آیین مردمی و حفظ این آداب و رسوم و سنن را فراهم کنند.
در ادامه این جلسه، حاضرین و نمایندگان نهادها و ارگان های مختلف شهرستان بافق هر کدام ضمن ارائه گزارش عملکرد مجموعه خود در نوروز 95 ، برنامه های پیش بینی شده دستگاه اجرایی متبوع خویش را برای نوروز 96 تشریح کردند.
نظافت شهر ، بررسی جاده های فرعی و اصلی ،جلوگیری از هرگونه حفاری از 15 اسفند تا 15 فروردین سال بعد ،انتقال نخاله های ساختمانی به مکان های دور دست خارج از شهر ، ساماندهی نمازخانه های بین راهی و نظافت مساجد سطح شهر ، تهیه و تنظیم برنامه کشیک ارائه دهندگان خدمات به مسافران، آمادگی هلال احمر و اورژانس و راهنمایی و رانندگی و پلیس راه برای مواقع اضطراری از تصمیمات نخستین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بافق بود.
در برنامه ششم توسعه، صنعت گردشگری بافق حول محور امام زاده عبدا... بن موسی الکاظم (ع) پیش بینی شده و این مکان گردشگران معنوی و مذهبی زیادی را هر ساله به خود جذب می کند.
تلماسه های صادق آباد، قلعه تاریخی باقر آباد، میدان خان، باغ تیتو، دریاچه آهنشهر و پارک آبشار بافق و همچنین روستاهای هدف گردشگری بیشرین جاذبه را برای جذب گردشگر در ایام تعطیلات نوروز دارند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری مرکز استان یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار : اصغر عسکری** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.