سید علی باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفظ عرصه های طبیعی به عنوان یک سرمایه بزرگ وظیفه ای همگانی است و همه افراد باید در کنار دولت و اداره منابع طبیعی وارد عرصه همکاری و فعالیت شوند.
وی ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: هفته منابع طبیعی همه ساله از 15 لغایت 21 اسفند ماه با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و تبیین اهمیت آن براساس آموزه های دینی، گسترش سنت حسنه درختکاری و ضرورت مشارکت و حضور فعال اقشار مختلف مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی برگزار می شود.
این مسول اظهار داشت: پیام امسال این هفته ، همیار طبیعت باشیم تعیین شده است و آیین های گرامیداشت این هفته در شهرستان بر اساس روز شمار برگزار می گردد .
باقری ، حفظ منابع طبیعی را وظیفه ای همگانی در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی کشور دانست و خواستار همکاری و همراهی بیشتر مسئولان ، مطبوعات و رسانه ها با منابع طبیعی در راستای ‏اشاعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در میان گروه های مختلف مردم شد .
وی در خصوص آیین های گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و اجتماعی مختلفی در طول این هفته جهت ترویج و گسترش فرهنگ منابع طبیعی پیش بینی شده و اجرا می گردد .
این مسئول ، نواختن زنگ طبیعت در مدارس سطح شهرستان ، جشن درختکاری با حضور مسئولان ، توزیع نهال رایگان بین ادارات ، نهادها و اقشار مردم در طول هفته ، غرس نهال با همکاری ارگانها و نهادها در نقاط مختلف شهرستان و غبار روبی گلزار شهدا را اهم برنامه ها ذکر کرد.
باقری گفت: ارائه گزارش عملکرد اداره ، تجلیل از قضات نمونه ، تولیان امر حفاظت از منابع طبیعی ، همیاران طبیعت و محافظان افتخاری ، حضور در جمع دانش آموزان مدارس برگزیده ، بازدید از آسایشگاه سالمندان از دیگر برنامه های شاخص هفته منابع طبیعی در مهریز است.
وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای برنامه های گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و یادآوری و آشنایی هرچه بیشتر مردم و مسئولان بتوان هرچه بیشتر در جهت حفظ و احیاء عرصه های منابع طبییعی گام برداشت .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز افزود: برگزاری مراسم های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نقش بسزایی در توسعه و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان دارد.
باقری گفت: همچنین باعث جلب مشارکت مردم و سایر دستگاهها در راستای اهداف بخش منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواهد شد و هدف اصلی از بزرگداشت هفته منابع طبیعی را ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی بین آحاد جامعه است.
وی اظهار داشت: باید با اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی، انگیزه حفاظت از منابع طبیعی را در بین اقشار مختلف جامعه تقویت کرده و زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم در امر حفاظت از عرصه های طبیعی را فراهم سازیم.
این مسئول خاطر نشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی به یک عزم ملی نیازمند است بنابراین حفظ جایگاه منابع طبیعی به عنوان محور توسعه پایدار همواره باید مدنظر مردم و مسئولان قرار گیرد .
باقری گفت: منابع طبیعی یک سرمایه ملی کشور است و با توجه به مفهوم شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و ارتباط آن با مردم باید با افزایش شناخت مردم نسبت به منابع طبیعی و تعامل بیشتر مسئولان بر حفظ و احیاء منابع طبیعی کوشا باشیم .
عرصه منابع طبیعی مهریز 600 هزار هکتار است و مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7541/6197 خبرنگار:ندا سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.