به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد ، بهمن محمدرضایی در کارگاه آموزشی استعدادیابی در یزد گفت: کارهای خوبی در موضوع استعدادیابی در کشور انجام شده و باید همچنان تداوم داشته باشد.
وی ادامه داد: در برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی هدف این است تا استعداد های ورزشی کشف و شناسایی و جذب هیات های ورزشی شوند و پرورش یابند و در این جشنواره قصد داریم در بخش استعدادیابی همه استان ها را فعال کنیم و علاقمندی و جذابیت در رشته های مختلف ورزشی را برای خانواده ها که جامعه مخاطب ما نیز هستند به وجود آوریم.
معاون دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ، مشارکت خانواده ها را از مهم ترین اهداف این جشنواره اعلام کرد و گفت: حضور خانواده ها به همراه فرزاندانشان باعث خواهد شد هم فرزندان در استعدادیابی شرکت کنند و هم انگیزه خانواده ها برای ورزش به صورت برنامه روزانه مورد توجه آن ها قرار گیرد.ر
رضایی ، موضوع استعدادیابی را در فرآیند قهرمانی و مدال آوری در بازیهای آسیایی و المپیک بسیار مهم دانست و افزود: توجه ویژه به استعدادیابی در رشته های پرمدال بر اساس طرح آمایش، می تواند در ارتقا جایگاه کشور در بازیهای آسیایی موثر باشد و اجرای درست این جشنواره می تواند به تحقق این اهداف منجر شود.
وی اظهار داشت: براین اساس و با توجه به آمایش بندی صورت گرفته رشته های شمشیربازی، سوارکاری ، ژیمناستیک ، دوچرخه سواری و تیراندازی با کمان را برای اجرای این طرح در یزد در نظر گرفته شد که با رایزنی های صورت گرفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد رشته های تکواندو ، بسکتبال و تنیس روی میز هم جزء رشته های هدف قرار گرفتند.
این مسئول گفت: مراحل اجرایی شدن این جشنواره در یزد به خوبی و با برنامه ریزی دقیق و کامل برگزار و مراحل استعدادیابی در سطح استان و همچنین برگزاری دوره ها و کارگاه های مربوطه از دو ماه قبل از تاریخ تعیین شده ، آغاز و در حال برگزاری است که کاری بی نظیر و قابل تقدیر بوده و قطعا نتایج و ثمرات مثبتی خواهد داشت.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: طرح جشنواره همگانی استعدادیابی که ازسوی وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور برگزار می شود کار ارزشمند و قابل تقدیری است که قطعا آینده خوبی را برای ورزش کشور ترسیم می کند.
مسعود شریعتی افزود: استعدادیابی موضوعی است که در دنیای ورزش اهمیت ویژه ای دارد و شناسایی عوامل موفقیت راه را برای رسیدن به قله افتخار هموار خواهد کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد درباره بهترین روش برای استعدادیابی گفت: در این زمینه استعدادیابی و استعدادپروری وجود دارد که اهمیت فراوانی باید به این 2 مقوله داده شود و روش اصولی آن انجام به‌صورت علمی و باشاخص‌های تعیین شده است که افراد مستعد را پس از ارزیابی، برای رشته‌های مختلف در نظر می‌گیرند.
وی ادامه داد: همچنین پس از آن هم باید طرح غربالگری را از بین افراد مستعد داشته باشیم تا بهترین‌ها را برای یک رشته ورزشی تعیین کنیم.
این مسئول تاکید کرد: باید پس از شناسایی استعدادها نفرات رها نشوند و کار قهرمان پروری که از اهمیت ویژه ای برخوردار است اجرایی شود و مستعدین زیرنظر مربیان مجرب کار تمرینات خود را به طور منظم دنبال کنند.
شریعتی در پایان اضافه کرد: قطعا با برگزاری این جشنواره در استان یزد که کار استعدادیابی توسط هیات های هدف آغاز شده است ، می توان امیدوار به شناسایی نخبه های ورزشی و حضور و افتخارآفرینی آنها در بازی های آسیایی و المپیک باشیم.
طرح استعدادیابی توسط اداره کل ورزش و جوانان یزد با همکاری هیات های مختلف در رشته های ورزشی انجام گرفت.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 60 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
7536/6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.