به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی خاکسار روز یکشنبه در آیین افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد افزود: ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران حضرت امام رضا (ع) از اولویت های آستان قدس رضوی است.
وی ادامه داد: برای تحقق این مهم ساخت دو زائرسرای بزرگ در دستور کار آستان قدس قرار گرفته که یک مورد آن با 40 هکتار وسعت در دست ساخت است و تلاش می شود تا فاز اول آن تا پایان سال به بهره‌برداری برسد همچنین زائرسرای بزرگ دیگری در زمینی به وسعت هشت هکتار با ظرفیت چهار هزار زائر نیز در دست اجراست .
خاکسار خدمت به محرومان جامعه و زائرمحوری را از اصول مهم حاکم بر تمام فعالیت‌های آستان قدس عنوان کرد و یادآور شد: در یکسال اخیر فعالیت های فرهنگی و رفاهی خوبی برای خدمات رسانی مناسب به زائران انجام شه است.
وی گفت: شناسایی محرومان و نیازمندان و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف در مراکز مختلف استان‌ها برای زیارت قبر منور امام رضا (ع) از برنامه های مهم و محوری در استان قدس رضوی است .
وی افزود: در این خصوص تاکنون حدود 260 هزار نفر در قالب یک طرح توفیق زیارت امام رضا(ع) را پیدا کردند و این برنامه با همکاری دستگاه های مختلف ادامه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این آیین گفت: زائرسرایی در وسعت 800 متر برای محرومان استان در مشهد مقدس در دست ساخت است که تکمیل آن به کمک آحاد مردم دارد.
به گزارش ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: بنا بر توصیه های مکرر مقام معظم رهبری هیچ زائری نباید به دلیل اینکه مکان اقامت ندارد از فیض زیارت حضرت امام رضا (ع) در آستان قدس رضوی محروم بماند.
وی ادامه داد: برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص کارهایی در استان و مشهد مقدس انجام گرفته که برای بهره برداری آنها به حمایت و همراهی مردم متدین و مسئولان نیاز است.
امام جمعه یزد گفت: برخی از کارهای زائر سرای محرومان استان یزد در مشهد مقدس انجام گرفته و امیدواریم روند تکمیل آن با همت بلند همگان اجرایی شود.
ناصری همچنین در خصوص فراهم کردن امکانات سفر و زیرساخت های آن اظهار کرد: راه آهن یزد به مشهد مقدس باید دوبانده شود و همه روزه در این مسیر قطار برای رفت و آمد زائران و مشتاقان قبر مطهر و نورانی حضرت امام رضا (ع) وجود داشته باشد .
در این آیین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد افتتاح و فعالیت این دفتر برای هماهنگی های استان با استان قدس به صورت رسمی آغاز شد.
7536/ 6014/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.