به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور روز پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد افزود: نوروز، جشنی ملی و تاریخی است که چندی پیش با تلاش سازمان میراث فرهنگی و همراهی 11 کشور به ثبت جهانی رسید.
وی خاطر نشان کرد: مردم ایران همواره در عرصه بین المللی تلاش کرده اند مسائل و مشکلات را با تفاهم و گفت‌ و گو مرتفع کنند و به جز در موارد دفاعی و تحمیل شده، تمایلی به جنگ و نزاع ندارند.
وی ادامه داد: به طور حتم در مسائل داخلی نیز می توان مسائل را به طور مسالمت آمیز رفع کرد و دولت نیز بر زندگی مسالمت آمیز مردم در کنار یکدیگر با هر تفکر و دینی معتقد است.
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خدمات گردشگری یزد در سطح جهانی باید ارائه شود گفت: مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز به توسعه گردشگری خارجی منجر می شود.
احمدی پور افزود: این سه استان همواره در کنار هم توانسته اند فرصت زندگی مسالمت آمیز را فراهم کنند و هیچگاه مشکلی درخصوص تفاوتهای فرهنگی نداشته اند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین با یادآوری ویژگی های استان یزد اظهار کرد: یزد نخستین شهر خشت خام جهان است و بر این اساس، برای نخستین بار پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد برای ثبت در میراث جهانی یونسکر در حال پیگیری است.
احمدی پور افزود: انتظار داریم که در نوروز 1396 با استفاده از تجربه های قبلی و استفاده از توانمندی سازمانهای مردم نهاد، بخش خصوص و دولتی برنامه های متفاوت گردشگری در استانها از جمله استان یزد اجرا شود.
وی خاطر نشان کرد: در صورت اعتقاد و باور به درآمدزایی در حوزه گردشگری می توان از توانمندی این بخش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
این نشست با حضور استاندار، نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، مدیران مرتبط و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد و بخش خصوصی در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد.
7532/6197خبرنگار:سعیدصادقی مقدم**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.