به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی روز پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد افزود: با استفاده از توانمندی های گردشگری می‌ توان فرهنگ و صلح‌ طلبی ایرانیان را به جهانیان معرفی کرد و نباید از این موضوع غافل باشیم.
وی با بیان اینکه عمده مسائل مربوط به حوزه گردشگری توسط بخش خصوصی رقم می ‌خورد ادامه داد: تلاش داریم تا به بهترین نحو از بخش خصوصی حمایت شود و تا سرمایه‌ گذاری‌های انجام شده در بخش اقامت و اسکان به بهره ‌برداری برسد.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: پنج هتل توسط بخش خصوصی در یزد در حال احداث است و موزه منطقه‌ ای نیز با همکاری کشور آلمان و حمایت ‌های مسؤولان به بهره‌ برداری خواهد رسید.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد نیز با بیان اینکه مردم این استان به همیاری و اخلاق نیک شناخته شده‌ اند گفت: باید این خصلت نیکو بیش از پیش در مردم یزد تقویت شود.
محمدرضا تابش افزود: بناها و میراث فرهنگی نشانگر هویت ملی است و باید آن را حفاظت کرد؛ از این رو باید در خصوص مراقبت از این آثار مطابق با استانداردهای ملی و بین ‌المللی به طور جدی اقدام کرد.
وی با یادآوری جایگاه ممتاز استان یزد در حوزه میراث فرهنگی اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت اجازه واگذاری تصدی‌ گری ‌ها را به بخش خصوصی داده، می ‌توان از توانمندی این بخش و صنایع بزرگ استان برای بهره برداری از طرح های گردشگری استفاده کرد.
همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم تقویت زیرساختهای گردشگری در یزد به عنوان یکی از سه استان مثلث گردشگری تاکید کرد.
سیدابوالفضل موسوی بیوکی افزود: باید از فرصت گردشگری مذهبی نیز به نحو مطلوبتری استفاده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز با تشریح برنامه ‌های ستاد خدمات سفر این استان در سال جدید از جمله برگزاری جشنواره دست ‌پخت بانوی یزدی و برپایی موزه اتومبیل های کلاسیک گفت: استان یزد شاخصه ‌های خاصی از جمله گسترده‌ ترین بافت تاریخی زنده کشور و قنات زارچ به عنوان طولانی ترین قنات جهان و قرار گرفتن در مثلث گردشگری دارد.
فاطمه دانش افزود: روستاهای مناطق گردشگری و اقامتگاههای بوم ‌گردی با رویکرد اشتغال و ترویج فرهنگ بومی به روستاهای هدف گردشگری تبدیل شده و مورد توجه قرار گرفته است.
این نشست با حضور زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان استان یزد، نمایندگان سازمانهای مردم نهاد و بخش خصوصی در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
7532/6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.