حمید رضا تربتی چهارشنبه شب در حاشیه یک نشست خبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزون بر 2هزار رقبه در سطح شهرستان بافق وجود دارد که تاکنون بیش از یکهزار و 200 رقبه آن سند دار شده اند.
سرپرست اوقاف بافق در رابطه با چگونگی صدور اسناد مذکور گفت:تمامی سندها به نام موقوفه به عنوان شخصیت حقوقی با تولیت اداره اوقاف یا شخص متولی صادر می شود.
تربتی، تعداد موقوفات استان یزد را 12 هزار و 400 فقره اعلام کرد و افزود: هم اینک شهرستان بافق رتبه پنجم استان یزد را به خود اختصاص داده است.
وی فرق بین موقوفه و رقبه را یاد آور شد و گفت:رقبه ها در آمد زا هستند و موقوفات مانند مسجد، حسینه، آب انبار و دیگر موارد مشابه را پشتیبانی می کند و به طور متوسط هر موقوفه چهار رقبه دارد.
وی همچنین در مورد درآمد و هزینه بقعه متبرکه امام زاده عبدالله (ع) بافق گفت :
تمام درآمد های این بقعه به حساب جداگانه در بانک واریز می شود و زیر نظر اوقاف و هیات امنای این امام زاده هزینه خواهد شد.
تربتی، سرفصل هزینه های امام زاده عبدالله بافق را اعلام کرد و افزود: از وجوه حاصله، 40 درصد در حوزه عمرانی، 20 درصد فرهنگی، 30 درصد جاری و 10 درصد هم تحت عنوان حق تولیت به خزانه دولت واریز می شود.
سرپرست اوقاف بافق تصریح کرد: به نسبت حق تولیت که از محل درآمد امام زاده عبدالله و سایر بقاع به خزانه واریز می شود، وام بانکی در اختیار این اداره قرار می گیرد.
وی تاثیر روحانیت و نویسندگان را در جلب و هدایت واقف به سمت و سوی صدقه جاریه وقف مهم خواند و افزود:نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در این خصوص بسیار برجسته است که قابل توصیف و مقایسه نخواهد بود.
در سال 95 معادل 11 موقوفه در شهرستان بافق به ثبت رسیده که بدین لحاظ این شهرستان در استان یزد رتبه دوم را داراست.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 5054 خبرنگار: اصغر عسکری**انتشار: بهنام احمدی *
irnayzdd@

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.