به گزارش ایرنا، محمد محمودی روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب در ابتدا با اشاره به فرهنگ خاموشی چاههای کشاورزی در گذشته خاتم از آغاز خاموشی های زمستانه چاههای کشاورزی در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
وی ضمن بیان ارزشمند دانستن آبهای زیرزمینی با توجه به کاهش بارندگی ها در این شهرستان ،خواستار تداوم این طرح در سالهای آینده و به صورت هماهنگ در جای جای شهرستان شد.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان خاتم آبیاری نوین کشاورزی را یکی از شیوه های بهینه صرفه جویی در مصرف آب اعلام کرد و افزود: کشاورزان می توانند با استفاده از این شیوه کشاورزی موجبات حفظ و حراست از منابع آبی شهرستان را با همکاری مسئولان تداوم بخشند.
در ادامه این نشست رئیس اداره منابع آب شهرستان توضیحاتی راجع به شرایط منابع آب شهرستان، ممنوعیت منطقه، میزان افت سطح تراز آب زیرزمینی و وضعیت بارندگی ارائه کرد و اجرای طرح خاموشی زمستانی را شروعی برای اجرایی کردن کنتور هوشمند و تحویل حجمی آب به کشاورزان دانست.
جواد منصوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه طرح خاموشی زمستانه در شهرستان خاتم با استقبال کشاورزان و بهره برداران قرار گرفته است که این مهم می تواند علاوه بر مزایای فراوانی که دارد افت آبهای زیرزمینی را نیز کاهش دهد.
وی اظهار کرد: اجرایی شدن خاموشی زمستانی چاههای کشاورزی برای اولین بار در استان یزد، در شهرستان خاتم و بخش مروست اجرا شده است و با انجام خاموشی در بخش مرکزی در تمامی چاههای کشاورزی شهرستان خاتم خاموشی اجرا شده است.
اعضای شورای شهر نیز ضمن استقبال از طرح خاموشی زمستانی چاههای کشاورزی و اعلام حمایت از اجرای طرح، نکاتی را در خصوص شرایط اقلیمی و اجتماعی بخش مرکزی عنوان کردند در ادامه نمایندگانی از چاههای کشاورزی نیز خواستار خاموشی تمامی چاههای کشاورزی به طور همزمان شدند.
در پایان جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد خاموشی زمستانی چاههای کشاورزی بخش مرکزی به مدت 15 تا تاریخ پنجم بهمن ماه انجام شود.
9 حلقه چاه در مدار بهره برداری در شهرستان خاتم اب مورد نیاز مردم را در بخش شهری تامین می کنند.
خاتم با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری یزد واقع شده است.
7534/5054 خبرنگار: صغری حیدری** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.