به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت 12 دی ماه سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان افزود: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده‌ایم که دانش‌آموزان ما با شجاعت، شهامت و تسلط به مسائل حرف دل خود را با مسئولان در میان می گذارند.
وی اظهار کرد: احساس آزادی ترس را از انسان دور می‌کند و این مهم به برکت خون شهیدان تحقق یافته و باید از این دستاورد انقلاب اسلامی مراقبت کنیم.
استاندار یزد خطاب به دانش‌آموزان برگزیدۀ المپیادها و جشنوارۀ‌ جوان خوارزمی گفت: هدف شما نباید مدال‌آوری باشد بلکه باید رشد و شکوفایی را سرلوحه کارهای خود قرار دهید و در این مسیر هیچ شکستی وجود ندارد.
میرمحمدی افزود: شما دانش‌آموزان می‌توانید با استفاده از استعدادهای خود ، گره‌های متعددی را برای پیشرفت و تعالی کشور و جامعه باز کنید و با این نگاه و رویکرد همیشه خود را در تلاش و تکاپو می‌بینید.
استاندار یزد وظیفۀ مسئولان را حمایت از نیروهای مستعد و دارای توانمندی‌های هوشی خواند و گفت: شما دانش‌آموزان می‌توانید با هوش و استعدادهای خود ارزش‌های خوبی برای استان و کشور کسب کنید و وظیفۀ فردی، کاری و دینی ماست که حمایت‌های لازم را از شما انجام دهیم.
وی تصریح کرد:خوشبختانه امروز ظرفیت‌‌ها وزمینه های خوبی برای استعدادهای برتر دانش‌آموزان و دانشجویان در استان فرآهم شده است که تصویب و اجرائی شدنِ منطقۀ ویژۀ علم و فنّاوری، وجود شعبۀ پژوهشکدۀ رویان در یزد، پارک علم و فنّاوری و بنیاد نخبگان و افتتاح مرکز شتاب‌دهی ایده‌ها و استارتاپ در دانشگاه یزد با مشارکت بخش خصوصی از آن جمله است.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: ضروری است در کنار آموزش و علم‌آموزی به حوز تربیت، پرورش و معنویت دانش آموزان نیز بیشتر از گذشته توجه شود، نوجوانان و جوانان ما احساس کنند در یک فضای بالنده تحصیل می‌کنند و رشد و شکوفایی برای آنان ملاک باشد.
میرمحمدی ادامه داد: نباید اول شدن در کنکور سراسری برای ما ملاک و ارزش باشد بلکه باید دانش‌آموزان ما به‌گونه‌ای پرورش و آموزش ببینند که در کشور سرآمد باشند و بدانند که مهم رسیدن به مقام شامخ انسانیت و نه مقام اول کنکور است.
در این مراسم از دانش‌آموزان مدال‌آور در المپیادهای مختلف و جشنوارۀ جوان خوارزمی در سال جاری با اهدای لوح مورد تجلیل قرار گرفتند.
در استان یزد 227 هزار دانش آموز در یکهزار و 900 باب مدرسه تحصیل می کنند.
2088/ 5054 خبرنگار : کبری دانشی دهج ** انتشار: بهنام احمدی *

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.