به گزارش ایرنا، عارف وهاب زاده روز شنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید در شهرستان اشکذر اظهار داشت: وضعیت اعتیاد در محیط کار در کشور روندی فزاینده داشته که باید این مسئله مورد توجه مسوولان همه بخش ها قرار گیرد تا در این راستا اقداماتی اساسی انجام شود.
وی تصریح کرد: اعتیاد پیامدها و خسارت هایی دارد که می توان به طلاق، کودک آزاری و همسر آزاری منجر شود و در محیط های کاری نیز باید سیاست های مشخصی برای برخورد با کارمند یا کارگر معتاد وجود داشته باشد.
وهاب زاده یادآور شد: اخیرا شیوه نامه ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درحال تهیه است که در این شیوه نامه نحوه برخورد کارفرما با کارمند یا کارگر معتاد به عنوان یک سیاست و قانون مشخص ابلاغ خواهد شد .
وی افزود: در حوزه پیشگیری از اعتیاد تجربه نشان داده که استراتژی های کاهش عرضه و ورود مواد مخدر، درمان و حمایت های اجتماعی افراد معتاد و سیاست کاهش آسیب برای معتادان پر خطر و استراتژی کاهش تقاضا و پیشگیری از اعتیاد افراد سالم و درمعرض خطر، راهکارهای موثری در کنترل این آسیب اجتماعی است.
وهاب زاده تصریح کرد: در حوزه پیشگیری، براساس سند جامع پیشگیری از اعتیاد چهار کانون خانواده، محله، محیط های آموزشی و محیط های کاری هدف قرار گرفته و در این راستا اقدام می شود.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشوراعتیاد به موادمخدر و روان گردان ها را یکی از چهار بحران اصلی جوامع در هزاره سوم دانست و گفت: حدود 180 کشور جهان، درگیر موضوع اعتیاد هستند.
وهاب زاده آموزش مدیران، خانواده ها، کارمندان و کارگران را اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد و شرط موفقیت در پیشگیری از اعتیاد در محیط کار را تغییر نگرش مدیران دانست .
وی افزود: از سوی رییس جمهوری در راستای پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری، ابلاغیه ای مبنی بر برگزاری دوره آموزشی 6 ساعته پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان بخش های دولتی و غیردولتی صادر شده است.
فرماندار اشکذر نیز در این همایش اظهار داشت: شهدای نیروی انتظامی بیش از 13 هزار نفر اعلام شده که عمده این شهدا برای مبارزه با موادمخدر و مسائل مربوط به آن به شهادت رسیده اند.
محمدعلی شاه حسینی با بیان اینکه رده سنی گرایش به موادمخدر در حال کاهش است و به حدود 15 سال رسیده، افزود: خیلی از خانواده های کشور دچار این معظل اجتماعی شده اند به همین دلیل باید با عزمی ملی با این آسیب اجتماعی مبارزه شود و افزایش آگاهی خانواده ها در اولویت قرار گیرد.
این همایش طبق مصوبه شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان اشکذر مبنی بر تعامل و همکاری بخش خصوصی با شورا در خصوص مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در قالب کارگاه های آموزشی و نمایشگاه عکس اعتیاد در واحدهای صنعتی برگزار شد.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
7546/ 6014/ خبرنگار: سعیده السادات خاتمی ** انتشار : کاظم شاملو*

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.