معاون فرماندار اردکان از آغاز طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این شهرستان خبر داد.

معاون فرماندار اردکان با اشاره به آغاز طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این شهرستان، گفت: مراحل مقدماتی طرح در اردکان انجام شد و حدود ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست کمتر از  ۵۵ سال که مستمری دریافت نکرده اند و در جایی مشغول به کار نبوده‌اند شناسایی شدند .

به گزارش جماران، رقیه کرمانیان روز پنجشنبه در نشستی با تعدادی از بانوان با اشاره به آغاز طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اردکان، گفت: این طرح با همکاری وزارت کشور و جهاد دانشگاهی در حال اجراست که هدف از آن بهبود معیشت ،افزایش رفاه این گروه از زنان ، تکمیل زنجیره ارزش افزوده، بالا بردن درآمد متقاضیان و پیشگیری از ورود آنها به نهادهای حمایتی است.

وی اضافه کرد: این طرح از سال گذشته با سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های منطقه، آموزش افراد مستعد و شاخص که با ارائه طرح جنبه عملیاتی در بازار پیدا کرد و با فراهم شدن زمینه اشتغال این گروه از بانوان آغاز شده است.

این مسئول اظهارداشت:‌ مراحل مقدماتی طرح در اردکان انجام شد و حدود ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست کمتر از  ۵۵ سال که مستمری دریافت نکرده اند و در جایی مشغول به کار نبوده‌اند شناسایی شدند .

معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه این افراد مهارت های خاص خود را دارند و مایل هم هستند در این طرح شرکت کنند، تصریح کرد: در غربالگری انجام شده  ، ۱۴ نفر انتخاب شدند، امیدواریم در ادامه مسیر با همکاری ارگان‌ها و با تسهیل گری جهاد دانشگاهی ، تولیدی این افراد وارد بازار شود و زمینه اشتغال خانگی آنها فراهم شود.

کرمانیان یادآور شد : هم اکنون جهان بیشتر به سوی مشاغل خرد و خانگی در حال حرکت است و از این طریق مردم را توانمند می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دین اسلام و سنت های دینی ما بسیار به کرامت انسان ها تاکید شده و حتی در نظام جمهوری اسلامی هم  قوانین در راستای تسهیل گری و تکریم به انسان‌هاست، افزود:‌ نظام در تلاش است که مشکلات اقتصادی آنها را کاهش تا عزت نفس و کرامت در انسان‌ها افزایش دهد.

معاون فرمانداری اردکان گفت:‌ بر اساس سیاست‌های دولت این موضوع نیز ممکن است و در این خصوص ظرفیت هایی در شهرستان وجود دارد که پیشرو و الگوست ، البته مشکلات بسیار زیادی فراروی آنها بود ولی با جدیت و اراده مشکلات را کنار می‌گذارند.

این مسئول اظهارداشت:‌ این گروه از زنان هرگز احساس نمی‌کنند، ناتوان هستند بلکه پا به پای مردان به کار و فعالیت می‌پردازند.

وی با اعلام این خبر که آموزش‌های لازم از سوی تسهیل گران به این افراد داده می‌شود و از سوی دیگر ارگان مربوط نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی به همراهی و تسهیل این موضوع به کمک بانوان می‌شتابند.

 معاون فرمانداری اردکان گفت:‌ در بحث توانمندسازی بانوان که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند مطمنا  با همکاری آنها این امر تحقق پیدا می کند و شاهد توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه خواهیم بود .

کرمانیان در ادامه به بحران کرونا در اردکان اشاره کرد و افزود: با همدلی، همراهی، مشارکت ، اتحاد مردم و دولتمردان خیلی سریع ، از بحران و حرکت از مسیر درست عبور کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.