در مهریز با سه هزار و ۲۰۰  معلول و سالمند ۹۰ بانک دولتی و خصوصی فعالیت دارد که از این تعداد ۸۰ درصد در شهر و بقیه در روستاها فعالیت دارد.

رضا زارع روز چهارشنبه در جلسه شورای سالمندان و کمیته مناسب‌سازی شهرستان افزود: بیشترین نارضایتی سالمندان در حال حاضر در امر مناسب سازی از بانک‌هاست.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و توانایی سالمندان و معلولان خیلی از آنها امکان استفاده از نرم افزارها را ندارند و برای رفع نیازهای خود باید به بانک‌ها مراجعه حضوری داشته باشند.

این مسوول اظهار کرد: بابت مناسب سازی معابر و بانک‌ها بارها موضوع پیگیری شده ولی به رغم اهمیت موضوع هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است .

زارع با اشاره به اینکه مهریز بعد از تفت دومین شهرستان سالمند استان محسوب می‌شود ، حل مشکل موجود  و مناسب سازی ورودی بانک‌ها را خواستار شد. 

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: بهزیستی باید روند مناسب سازی اداره را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

محمد جواد برزگر افزود: باید ظرف ۲ ماه آینده با همکاری مسوولان و پیگیری رییسان بانک‌ها و نظارت بهزیستی مشکل موجود رفع شود.

وی با بیان اینکه سالمندی در جامعه رو به رشد است،  ایجاد زمینه مناسب برای تردد سالمندان و معلولان در شهر و روستاها را خواستار شد.

این مسوول گفت: باید  اقداماتی انجام شود تا در همه مناطق شهرستان  قابل دسترسی برای همه افراد و رعایت حقوق شهروند رعایت شود.

برزگر افزود: باید دستگاه‌های اجرایی به خصوص بانک‌ها در سال‌جاری مناسب‌سازی مسیر تردد مردم را در اولویت قرار دهد.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.