سیدمحمد رستگاری روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) استان افزود: با وجود 

همدلی و کمک‌های مومنانه از دیرباز با تار و پود فرهنگ غنی مردم مانوس بود و چشم انداز بیرونی یزد از منظر عمومی به گونه ای ترسیم شد که گویا در این منطقه فقر بی معناست، لیکن مشاهده می‌شود مناطق حاشیه نشین شهر مملو از اقشاری آسیب پذیر و نیازمند است.

وی ادامه داد: این مورد اگرچه نسبت به سایر استان‌ها ناچیز است ولی با توجه به فرهنگ غنی خیرخواهی   و منابع سرشار منطقه مصمم هستیم با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی، برای رسیدن به سطح بهتری از رفع فقر و کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی زاییده از فقر و رفع مشکلات اقتصادی این اقشار اهتمام ورزیم .

فرماندار یزد با تجلیل از این نهاد به دلیل ساماندهی خوب کمک‌های مومنانه و مساعدت‌های مردمی و خیری در باب رفع نیازهای اقشار آسیب پذیر شهرستان به ویژه در زمان بحران شیوع بیماری کرونا گفت: امیدواریم همه ما در این زمینه و همچنین در توانمندسازی اقشار نیازمند، منشاء خیر و خدمت گزاری موثر برای مردم باشیم.

همچنین مدیرکل کمیته امداد یزد با منحصر به فرد خواندن ویژگی مثبت یزدی‌ها که همان توجه و انسجام مردم و افراد خیر در کمک به فقرا، گفت:  تاکنون هرجایی برای امر خیر پیگیری کردیم نتایج خوبی حاصل شد.

وی ادامه داد: این امر بیانگر فرهنگ غنی و ریشه دار و سوابق دیرینه ای است که نسل به نسل حفظ که تاکنون باقی است و خدا را به خاطر این ظرفیت شکر می‌کنیم و به راستی اگر به خوبی از این فرصت‌ها بهره بگیریم می‌توانیم بر فقر فایق آییم.

محمد شجاعان با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد در سال های گذشته اظهار کرد: پشتیبانی‌های همه جانبه کمیته امداد از این طرح‌ها با نظارت و بازرسی این نهاد، حداقل تا پنج سال ادامه دارد و بیمه تامین اجتماعی کار آفرینان مددجو از پنج به ۱۰ سال حمایت و پرداخت مستقیم از کمیته افزایش یافت  .

وی با اشاره به اعتبار خوب تخصیص یافته به استان در سال جاری ابراز امیدواری کرد: سعی برآن است که تمامی این مبلغ را با جذب ۶ ماهه و تزریق در بخش اشتغال‌های مولد و خانگی، اعتبار مازاد هم مطالبه و جذب کنیم تا با این روند اثر بخشی خوبی را در کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغال مولد و سیر صعودی ارزش افزوده در استان و شهرستان یزد شاهد باشیم.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و به عنوان مرکز استان بیش از ۶۰۰ هزار نفر است دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.