حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت سالگرد شهادت این عالم بزرگوار دینی افزود : شهید صدوقی در مبارزه انقلاب و پیروزی آن همراه و همگام با امام خمینی (ره) بود. 

وی ادامه داد: سومین شهید محراب یکی از مفاخر علمی، عملی و انقلابی بود که قبل از انقلاب محور فعالیت های علمی حوزه علمیه و یکی از استوانه های مذهبی استان یزد بود.

حسینی بابیان اینکه شهید صدوقی ، مردی از سلاله پاک تشیع علوی و ادامه دهنده راه ائمه معصومین بود ، خاطر نشان کرد: آن شهید ، عابدی مخلص و زاهدی بی ریا بود و در خدمت مردم بودن هیچ احساس خستگی نمی‌کرد و همواره شخصیت بسیار مقاومی داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ، با بیان اینکه این شهید در ولایتمداری و ولایت پذیری ممتاز بود، اظهارکرد : او  بازویی قوی برای امام راحل (ره)، انقلاب و استان یزد بود که با نثار خون پاکش بر عزت و پایداری نظام افزود. 

حسینی ادامه داد: شهید صدوقی، شخصیتی مردمدار، فقیهی دین پرور و مجاهدی شجاع برای اسلام و انقلاب بود. 
امام جمعه ابرکوه با اشاره به نقش شهید صدوقی و فرزند مرحوم او شیخ محمدعلی صدوقی در بخش فرهنگی استان تصریح کرد: تقابل با جبهه فرهنگی دشمن یکی از ضرورت ها و بایدهایی است که هرگز نباید تحت شعاع هیچ عاملی قرار گیرد. 

وی در ادامه با گرامیداشت سالگرد ارتحال مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی صدوقی فرزند برومند آن شهید بزگوار، گفت: مرحوم صدوقی فردی ولایتمدار و تحت اوامر مطیع امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود که توانست در دوران ۲۳ سال نمایندگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سمت امام جمعه یزد خدمات ارزنده ای به انقلاب ایفا کند.

امام خمینی (ره) پس از شهادت آیت الله صدوقی فرمودند، اینجانب دوستی عزیز که بیش از سی سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیک درک کردم از دست دادم و اسلام خدمتگزاری متعهد را و ایران فقیهی فداکار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد.

-همزمان با سالگرد شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی امام جمعه فقید یزد و نماینده سابق حضرت امام خمینی( ره) در این استان دیروز( یکشنبه) جمعی از مردم و مسوولان یاد این مجاهد نستوه را گرامی داشته و آرامگاه وی را گلباران کردند

مراسم بزرگداشت شهادت سومین شهید محراب هر سال با حضور جمعی از مردم انقلابی یزد برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آن با حضور مردم نبود .

این شهید بزرگوار جمعه دهم رمضان ۱۴۰۲ (مطابق با یازدهم تیرماه ۱۳۶۱) پس از اقامه نماز جمعه به دست منافقان کوردل در مسجد ملا اسماعیل یزد به شهادت رسید.

تاکنون استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.