فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش ابرکوه عصر یکشنبه در حاشیه این دیدار ، با اشاره به با شیوع کرونا به  ایرنا گفت : گرچه مدارس به ظاهر تعطیل شد، اما با فداکاری معلمان آموزش  ادامه یافت و تحصیل دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی ادامه دارد.

محمد کاظمی نسب با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم ( ۱۲ الی ۱۸ اردیبهشت) افزود: با تلاش و حساسیت معلمان تحصیل دانش آموزان با وجود کرونا ، تداوم یافت .

وی تاکیدکرد : مسوولان آموزش و پرورش ، مهندسان شرکت مخابرات و اداره فناوری اطلاعات که زمینه را  از طریق فضای مجازی ( طرح شبکه شاد) برای ادامه  تحصیل دانش آموزان  فراهم کردند، ستودنی است .

فرماندار ابرکوه بیان کرد: عشق به آموزش، تعلیم و تربیت، معلمان به عنوان طلایه‌داران پیشرفت، در این شرایط سخت کرونایی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند.

کاظمی نسب با اشاره به اینکه معلمان در رشد و توسعه فرهنگی نقش تاثیرگذاری دارند ، ادامه داد: آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند چرا که این عزیزان در راه سعادت و ارزش‌های اسلامی تلاش مضاعفی دارند.

ریس شورای آموزش‌ و پرورش ابرکوه خاطرنشان کرد: امروزه اصلی‌ترین و مهمترین وظیفه معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت، انتقال اهداف و آرمان‌های شهدا به دانش آموزان و ادامه راه آنان است .

وی از معلمان به عنوان سرمایه های عظیم در حوزه تعلیم و تربیت جامعه یاد کرد و افزود:  آنها تأثیرگذارترین بخش نظام تعلیم و تربیت هستند.

مدیر آموزش‌ و پرورش ابرکوه  هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته مقام معلم افزود: این قشر عطیم مایه آبروی نظام و جامعه هستند و با تلاش فرهنگی و علمی خود جامعه را مترقی کردند.

همچنین محمد علی کریمی امروز به ایرنا گفت:  ۹۵ درصد مدارس این شهرستان برای ادامه تحصیل دانش آموزان به شبکه شاد متصل شد و هم اکنون ۱۰۰ درصد مدیران ، ۹۲ درصد جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری دانش آموزای در شبکه شاد عضو هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش ابرکوه با قدردانی از تلاش های  معلمان ادامه داد :  هم اکنون ۷۰ باب از مدارس شهری و ۳۷ باب از مدارس روستایی ، از امکانات اینترنت هوشمند بهره مند هستند.

در سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۴۰۰ کلاس درس در ۱۰۷ مدرسه ابتدایی شهری و روستایی و دوره اول و دوم متوسطه شهری و روستایی ابرکوه مشغول به تحصیل هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.  

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۷ نفر در۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپوربیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که  تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲  نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند که ۲ هزار و ۶۹۰ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹  شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: اگر با کشوهایی که همزمان با ایران وارد اپیدمی  شدند خود را مقایسه کنیم، از همه کشورهای حتی توسعه یافته آمار بهبود یافتگان بهترو قابل مقایسه است و با توجه به فاکتورهای اقتصادی و تحریم و پراکندگی جمعیت، قادر خواهیم بود که این مقایسه را انجام بدهیم.

وی افزود: بعد از ۵۵ روز، تعداد مرگ و میر و فوت ناشی از بیماری در کشور در بازه زمانی یک روزه به کمتر از ۵۰  مورد رسید، امیدواریم این روند نزولی و کاهشی با رعایت مردم و تلاش همکاران ما در نظام سلامت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.