با راه اندازی این سامانه، نشستهای خبری مدیران دستگاه اجرایی استان با هماهنگی خانه مطبوعات استان به صورت آنلاین در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری برخط که با مشارکت جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد، گفت: فعالان رسانه‌ای استان در زمان شیوع ویروس کرونا، با حضور موثر در قلب بحران نقش خود را به خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح و تهیه گزارشات متعدد ایفا و در این زمینه نمره قبولی دریافت کردند.

مجید جوادیان‌زاده اظهار داشت: در سال ۹۹ با همفکری اصحاب رسانه و به ویژه با همکاری خانه مطبوعات و دیگر مجموعه‌های مرتبط، برنامه‌های مبتکرانه و خلاقانه‌ای طراحی شده که پس از عادی شدن شرایط اجرای این برنامه‌ها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای در قالب‌های جدید و به صورت فصلی از جمله برنامه‌های این اداره کل است و در هر فصل موضوعاتی که بیشتر مورد توجه مخاطبان است در اولویت جشنواره‌ها قرار می‌گیرد.

جوادیان زاده افزود: تاکنون عمدتاً جشنواره‌های رسانه‌ای استان به صورت سالانه و در قالب یک جشنواره با ارائه تمام محصولات رسانه‌ای برگزار می‌شد ولی با توجه به تنوع تولیدات رسانه‌ای، جشنواره‌ها در ابعاد کوچکتر و به صورت تخصصی‌تر برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف ویژه اصحاب مطبوعات استان به خصوص دوره های پیشرفته و تخصصی، برپایی سلسله نشست‌های مطبوعات و برگزاری همایش سواد رسانه ای و کارگاه آموزشی در این زمینه برای کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سالجاری بیان کرد.

 وی خاطر نشان کرد: هدف گذاری حوزه فرهنگ در استان انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی که به همین منظور استان یزد به نمایندگی از ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در سال گذشته حضور داشت.
جوادیان زاده توجه به رسانه‌های استانی و محلی را از اولویت‌های این اداره کل بیان کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که آگهی‌های هر شهرستان جهت کسب درآمد یه فعالان مطبوعات همان منطقه اختصاص یابد.

وی بر ثبت تجربیات خبرنگاری بحران‌ فعالان رسانه‌ای استان در دوره شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: ثبت تجربه‌ها و خاطره‌نگاری این بحران از سوی رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای می‌تواند در بحران‌های آینده منبع و ماخذی برای رجوع مجدد باشد.

جوادیان زاده اضافه کرد: همچنین در نظر است برای روز خبرنگار با توجه به مشکلات و آسیب‌هایی که در شرایط کرونایی برای اصحاب رسانه استان ایجاد شده، بخشی از خسارت‌های این بخش جبران شود که در این خصوص نامه‌ای تهیه و برای معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال شده است.

در این نشست شرکت کنندگان ضمن طرح برخی پرسش‌ها در خصوص افزایش تعامل مسئولان شهرستان‌های استان با اصحاب رسانه‌، تصمیم سازی در شورای اطلاع رسانی استان در این خصوص را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.