محمد علی کریمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، افزود: شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» 

کاری بزرگ برای آموزش دانش آموزان در زمان تعطیلی مدارس است.

وی اظهارکرد: با توجه به برنامه‌ریزی ‌سریع وزارتخانه مبنی به ادامه تحصیل و ابلاغ بخشنامه از سوی اداره کل آموزش و پرورش به شهرستان ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارتباط‌گیری شهرستان، شبکه اجتماعی دانش‌آموزان با اتصال به «شبکه شاد » تحصیل را در فضای مجازی ادامه می دهند .

کریمی ادامه داد: هم اکنون علاوه بر ۱۰۰ درصد مدیران واحدهای آموزشی، ۹۲ درصد جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری دانش آموزای در شبکه شاد عضو هستند.

دبیر شورای آموزش وپرورش ابرکوه با قدردانی از تلاش های بی وقفه مهندسان شرکت مخابرات و اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در فعال سازی و تامین تجهیزات طرح اینترنت هوشمند مدارس خاطر نشان کرد: هم اکنون ۷۰ باب از مدارس شهری و ۳۷ باب از مدارس روستایی ، از امکانات اینترنت هوشمند بهره مند هستند.

 این مسوول آموزش وپرورش ابرکوه تصریح کرد: هرچند آموزش و پرورش سعی کرد با استفاده از توان و تجربه معلمان و همکاری رسانه ملی در روند آموزش خللی وارد نشود، اما آموزش در رسانه ملی نتوانست به طور کامل نیازهای آموزشی دانش آموزان را رفع کند و برنامه شاد طراحی شد.

کریمی بیان کرد: آنچه تاکنون از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اعلام شد ، آزمون پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد ماه تا ۱۵ تیر ماه امسال به صورت حضوری برگزار می شود.

وی یادآور شد: حدود سه هفته بعد از آخرین امتحان پایه دوازدهم تحصیلی، آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز برگزار می شود.

در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸  حدود ۱۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۴۰۰ کلاس درس در ۱۰۷ مدرسه ابتدایی شهری و روستایی و دوره اول و دوم متوسطه شهری و روستایی ابرکوه مشغول به تحصیل شدند.

مجموع دانش آموزان استان یزد در سال تحصیلی جاری حدود ۲۷۰ هزار نفر است که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی  مشغول به تحصیل شدند و هم اکنون مطالب درسی را از طریق فضای آموزشی در حال فراگیری هستند. 

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.  

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از ظهر شنبه گفت: تاکنون ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هزار و ۱۶۵ تن  رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۳ اردیبهشت  بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند .

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۷۷ هزار و ۳۵۰  بیماربهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که این تعداد معادل ۸۰ درصد مبتلایان است و از نظر بهبودیافتگان در  سطح کشور آلمان قرار  داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۷۸۷  بیمار تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تاکنون ۴۸۴ هزار و ۵۴۱  آزمایش تشخیص بیماری در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.