به گزارش روزشنبه روابط عمومی فرمانداری اردکان، در اولین مرحله این رزمایش بسته های معیشتی و فرهنگی در اختیار نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

امام‌جمعه اردکان  با تشکر و قدردانی از ‌کسانی که در این کار خیر شرکت کردند، گفت: در روایتی است، اگر انفاق و صدقه‌ای انجام شود و ۸۰ نفر واسطه بشوند، همه آن‌ها در اجر و ثواب آن شریک هستند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر با اشاره به تاکید قرآن در خصوص پذیرش اعمال خیر افزود: خدای متعال ملاک عمل را قبولی آن قرار داد، لذا عملی که خداوند قبول کند گرچه کم هم باشد بلکه زیاد است و چیزی که خدا قبول نکند اگر زیاد هم باشد کم است و فایده‌ای ندارد.

فرماندار اردکان هم بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب نهادهایی به‌ فرمان حضرت امام(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران تشکیل شد که در حفظ نظام بسیار با ارزش و کارآمد است و در برخی از مقاطع کشور را از نابودی نجات داد، گفت: پس از شیوع کرونا و به‌منظور مهار و کنترل بیماری، دولت به‌تنهایی قادر نبود کاری انجام دهد و این مردم بودند که با حضور خود نقش‌آفرینی کردند و ما شاهد خلق صحنه‌های همدلی و همراهی آنها در این زمینه هستیم.

بهروز شهابی زاد اظهارداشت: بسیاری از کشورهایی که ادعا می‌کنند از ما قوی‌تر هستند در این بحران نتوانستند کاری برای مردم خود بکنند و حتی در مسائل بهداشتی و درمانی خود مانده‌اند چه برسد به اینکه بخواهند به مردم خود نیز کمک و یاری برسانند.

وی بابیان اینکه با دستور به‌موقع و بجای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه رزمایش مواسات ، افزود: این رزمایش در  اردکان با فرماندهی امام‌جمعه شهر اردکان و با همکاری سایر نهادها، خیران و مردم در حال انجام است، امیدواریم با تداوم این کمک‌ها از این مرحله نیز عبور کنیم.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای فرهنگی و کارگر، افزود: مقام معظم رهبری در موضوع شیوع کرونا مدیریتی مثال‌زدنی را رقم زدند و ما اعتقادداریم که در جنگ تمام‌عیار قرار داریم.

سرهنگ سید اسدالله امامی همدلی و همراهی ایجادشده بین همه دستگاه‌ها را قابل‌تأمل دانست و اظهار داشت: این همدلی به خاطر نقش ولایت‌فقیه در این موضوع است و با بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه انصافاً حرکت‌های جهادی و انقلابی مردمی مثال‌زدنی است.

وی بابیان اینکه در رزمایش یادشده حرکت‌های زیبایی رقم‌زده شد، یادآور شد: قطعاً اینجا مدیریت انقلابی مشخص می شود و کسانی که دل در گرو غرب دارند و آن‌هایی که از جامعه اروپا مدیریت درونی کشور ما را مشاهده می‌کنند به این نتیجه می‌رسند، الگوی اسلامی ایران در این جنگ تمام‌عیار الگوی موفقی است و نشان از تربیت انقلابی و اسلامی دارد.

امامی اظهار داشت: در مرحله اول اجرای رزمایش یادشده در اردکان به همت خیرین و مسوولان تعداد ۶۵۰ بسته معیشتی شامل گوشت، اقلام خوراکی و بسته‌های فرهنگی آماده و به نیازمندان تحویل شد و تا پایان ماه مبارک رمضان تمام خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا تحت پوشش قرار می گیرند.

این بسته‌ها شامل برنج، روغن، خرما، گوشت مرغ، گوشت گوساله، ماکارونی، رب گوجه‌فرنگی، سویا و مایع ضدعفونی است.
‌مرحله دوم این رزمایش در نیمه ماه مبارک رمضان و مرحله سوم هم در اواخر رمضان توزیع می شود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.