به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، ظهر امروز در آئین ابلاغ احکام انتصاب اعضای شورای حل اختلاف صلحی ویژه صنایع و ویژه معادن استان یزد، اظهار داشت: باید با مغتنم شمردن حضور افراد صاحب نفوذ، معتمد، خوشنام و شناخته شده در حوزه صنایع، معادن و بخش تولید، حل و فصل دعاوی و اختلافات بین شرکت‌ها و تولید کنندگان و مشکلات حوزه کارفرمایی و کارگری را با صلح و سازش و رضایت، فیصله داد.

وی، صلح و سازش را امری بسیار پسندیده و مأجور درگاه الهی ذکر کرد و بیان داشت: اصلاح ذات البین آن هم بین دو مجموعه تولیدی و یا بین کارگر و کارفرما که مستقیم و غیر مستقیم با مباحث تولید یا معیشتی افراد مرتبط می‌شود، به طور قطع یک حرکت اثرگذار و ارزشمند است.

دهشیری خاطرنشان کرد: در مجموعه شورای حل اختلاف صنایع و معادن که تحت عنوان شوراهای ۳۶ و ۳۷ از امروز مشغول به فعالیت می‌شوند، افرادی با نفوذ کلام، با خلوص نیت و آشنا به امور مرتبط در مباحث کارفرمایی و کارگری هستند که می‌توانند مسائل را قبل از ورود به سیستم قضائی و فرایند زمان‌بر و هزینه دار دادرسی، از طریق شورای حل اختلاف صلحی، حل و فصل نمایند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مانعی نباید سر راه تولید و اقتصاد قرار بگیرد، اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه قضائی استان، بر برطرف کردن موانع تولید و اشتغال و دغدغه واحدهای تولیدی است، چراکه رونق تولید می‌تواند منجر به جهش تولید توأم با جهش کیفیت و شکوفایی اقتصادی و رفاه اجتماعی شود.

دهشیری گفت: اعضای شورای حل اختلاف صنایع و معادن می‌توانند علاوه بر رسالت صلح و سازشی خود، واحدهای تولیدی و صنعتی را که دچار مشکل شده اند را به مجموعه قضائی استان معرفی کنند تا پس از بررسی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان، مورد حمایت حقوقی و قضائی قرار بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.