محمود شاکری شمسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از فرمانداران و شهرداران مناطق و کارشناسان درخواست بررسی خسارات و اعلام برای بررسی و اقدام صورت گرفته است .

وی ادامه داد: شکسته شدن درختان زیادی در معابر و همچنین تخریب برخی علایم راهنمایی و رانندگی و خودروهایی که در برخی خیابان‌ها دچار آسیب شدند اهم آنهاست.

همچنین این مسوول پیشتر به ایرنا گفته بود: بر اثر حوادث طبیعی در سال‌جاری به دلیل جاری شدن سیل ، وقوع توفان ، بارش تگرگ و سرمازدگی در مجموع هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد.

 شاکری شمسی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه از این میزان خسارت، ۹۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است، ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت سیل، و بقیه هم مربوط به توفان، سرمازدگی و بارش تگرگ است .

به گزارش کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد  شب گذشته ، توفان همراه با گرد و خاک برخی از مناطق استان را درنوردید و سرعت آن در ابرکوه به ۱۲۲ کیلومتر در ساعت رسید.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد  ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زارعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

 مجموع اراضی قابل کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آبخواه هم‌اکنون ۱۱۴ هزار هکتار آن زیرکشت قرار دارد.

همچنین سطح زیرکشت گلخانه‌های استان ،  یک هزار و ۶۹۳  هکتار با تولید سالانه ۴۹۰ هزار تن محصول  است و در تولید این محصولات،  یزد با  ۲۲ درصد تولیدات کشور، رتبه دوم را در این بخش داراست.

استان یزد با ۱۰ شهرستان ، ۲۱ شهر و هزار روستا و آبادی دارای سکنه ،یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.