سرتیپ محمدرضا میرحیدری روز چهارشنبه در شورای ترافیک استان، افزود: به دلیل ایمنی پایین موتورسیکلت، درصد بالایی از  کشته‌ و زخمی‌های تصادفات را  موتورسواران تشکیل میدهند و آمار مرگ و میر و مصدومان حوادث درون و برون شهری متورسوار در استان تکان دهنده است.

وی ادامه داد: رعایت نکردن نکات ایمنی، انجام حرکات خطرآفرین و نمایشی و حرکت با سرعت زیاد علت اصلی برور تصادفات و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از موتورسواران در استان است .

فرمانده انتظامی یزد با تاکید بر استفاده از وسایل ایمنی مانند کلاه گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی، باید نحوه درست استفاده و رعایت دقیق مقررات با برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: اگر خانواده‌ها موتور در اختیار فرزندان قرار ندهند از بسیاری تصادفات و حوادث راهنمایی و رانندگی پیشگیری می‌شود.

همچنین استاندار یزد گفت: اجرای طرح نحوه برخورد با موتوسیکلت سواران متخلف باید با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط و با همراهی خانواده‌ها به صورت مستمر اجرا شود. 

محمدعلی طالبی  افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز برون  و درون شهری به خصوص طرح کنارگذر جاده زارچ به اشکذر از سوی معاونت عمرانی پیگیری و اقدام مناسب به عمل آید .

 حدود ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان یزد وجود دارد که حدود ۱۵۰ هزار آن بدون شماره است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.