نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای خدمت رسانی به مردم در روزهای نهم و دهم فروردین ماه جاری رزمایش میکروبی اجرا می‌کند.

این رزمایش با برگزاری صبحگاه مشترک آغاز شد و سپس گروه های خودرویی و موتوری با استفاده از تجهیزات موتوری و دستی به طرف شهر حرکت کردند .

رفع آلودگی و گندزدایی از بیمارستان شهید صدوقی یزد به عنوان اولین مرکز درمانی درگیر با بیماری کرونا و پذیرای بیماران و سایر مکان‌های عمومی صورت گرفت .

همچنین در روز دوم ( فردا ) به صورت غیرمتمرکز با همت بسیجیان و پاسداران نواحی ۱۲ گانه  مقاومت بسیج  در استان یزد نسبت به رفع آلودگی اقدام می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: نیروهای سپاهی و بسیجی همراه با سایر مسوولان و قشرهای مختلف مردم ماموریت‌های خود را در پیشگیری از کرونا انجام می‌دهند.

سرهنگ رضا پورشمسی در حاشیه این رزمایش در گفت و گو با ایرنا افزود: حفظ سلامتی مردم به همکاری همگانی و اجرای برنامه‌های پیشگیری نیاز دارد .

وی اظهارکرد: در ۱۰ شهرستان‌ استان فعالیت‌های پیشگیری تاکنون انجام شده و بر حسب وظیفه ماموریت ها با جدیت ادامه دارد.

این رزمایش با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های گسترده سپاه شامل تیپ  ١٨ الغدیر، نواحی مقاومت بسیج، مراکز آموزشی آیت‌الله خاتمی و شهید صدوقی ، مرکز پهپاد نبی اکرم(ص) و مرکز آموزشی رزم مقدماتی ولی‌عصر(عج)  پیگیری می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی سازمان یافته دارد.

هفتم فروردین ماه جاری رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ابتلای ١٤٦ نفر نیروهای بهداشتی و درمانی زیرپوشش این واحد دانشگاهی به کرونا خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد ١٠ تن از نیروهای بهداشتی و هفت نفر از پرستاران به طور قطعی به این بیماری مبتلا شدند.

محمدرضا میرجلیلی با اشاره به اینکه درگیری کادر درمانی با این ویروس، به دلیل مواجهه زیاد آنها با بیماران اتفاق می‌افتد، نه به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران همچنان در حال ارائه خدمت هستند و برخی از آنها که توانمندی خوبی دارند ،کمی استراحت می کنند و مجددا برای خدمت‌دهی به بیماران در بیمارستان مشغول کار می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: این افراد برای نجات جان همنوعان خود به کرونا مبتلا شدند، امیدواریم مردم هم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه ها به نیروهای بهداشتی و درمانی در ریشه کنی کرونا کمک کنند.

بر اساس آخرین آمار ۹۶۸ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۹۶  نفر فوت کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.