حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر چهارشنبه در آیین عزاداری حضرت زهرا (س) که در یکی از مساجد ابرکوه برگزار شد با تسلیت سالروز (سوم جمادی‌الثانی ) و شهادت دخت نبی اسلام (ص) افزود: آن حضرت به عنوان یگانه بانوی اسلام نماد پاکی ، عفت ، الگو و گوهری ناب نه تنها برای زنان ایرانی بلکه برای بانوان مسلمان جهان است.

وی اظهارکرد: همگان از ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات بارز آن بانوی اسلام باید درس بگیرند و آن را در عرصه‌های مختلف زندگی و آموزه‌های دینی خود به کار ببندند.

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: جامعه، به‌ویژه بانوان باید بیش ‌از پیش سیره آن یگانه بانوی اسلام را به‌ویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.

حسینی بیان کرد: آن حضرت به ‌عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) پرورش ‌یافت .

وی ادامه داد: آن حضرت فقط اسوه فاضله زنان نبود، بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه از حجره کوچکی در مدینه آغاز شد و گستره این نور، آفاق را در بر گرفت.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد : فاطمه (س) برای بشریت درس سعادت آموخت که در این خصوص مسلمانان باید از سجایای اخلاقی و عملی و عبادی آن حضرت درس بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) مردم شهرستان ابرکوه با سیاهپوش کردن معابر عمومی و برپایی مجالس عزاداری در سوگ دخت رسول مکرم (ص) اسلام عزاداری کردند.

حرکت  دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی ،  سخنرانی ائمه جمعه و جماعات ، مداحی ، برپایی مجالس روضه‌ خوانی و سفره‌های نذری بخشی از برنامه‌های این ایام بود .

همچنین قشرهای مختلف مردم ابرکوه به مناسبت سالروز شهادت بی‌بی ۲ عالم حضرت فاطمه زهرا (س) شب گذشته و امروز با حضور در مساجدها  ، تکایا ، امامزادگان و حسینیه‌ها  زنجیر زنی و سینه‌زنی کردند.

ائمه جمعه و جماعات ، روحانیان ، مبلغان و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت در آیین‌هایی که به مناسبت سالروز شهادت دختر پیامبر (ص) برگزار شد با تسلیت شهادت بانوی گرامی اسلام در مورد ابعاد شخصیت حضرت زهرا (س) سخنرانی کردند.

مردم با پخت آش نذری سنتی معروف به آش امام حسین(ع) و گستراندن سفره های نذری و برگزاری عزاداری در سالروز شهادت مادر امامت و همسر ولایت به آن حضرت ابراز ارادت کردند.

آن حضرت در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری  به شهادت رسید.

ابرکوه حدود ۷۰ هیات عزاداری ، مذهبی و فاطمیون دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزارنفری  در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.