به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های استان در رشت، بر ضرورت توجه جدی به نقاط خطرآفرین سواحل تأکید و اظهار کرد: با اراده جدی و افزایش نیروهای کارآمد می توانیم شاهد کاهش چشمگیر حوادث در این نقاط باشیم.
وی با یادآوری اینکه از 28 غریق سال گذشته در گیلان 27 نفر در نقاط خطرآفرین جان باختند، افزود: آمار سال های گذشته نیز نشانگر جان باختن بسیاری از هموطنان در این نقاط بوده که تقویت ناجیان غریق در این بخش بسیار ضروری است.
استاندار گیلان آموزش ناجیان غریق یکی از موارد بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: ناجیان غریق با حضور موثر در سواحل باید به نقش آفرینی در زمان بروز حوادث بپردازند.
وی گفت: از تجهیزات موجود در سواحل باید با تدبیر و برنامه ریزی بویژه در مقاطع بحرانی استفاده شود تا شاهد کاهش هرچه بیشتر تلفات باشیم.
سالاری بومی بودن ناجیان غریق را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: ناجیان غریق برای حضور در طرح‌های سالمسازی و نقاط خطرآفرین باید شرایط جسمی، فیزیکی و استعدادهای لازم برای مقابله با حوادث را داشته باشند.
وی به اقدامات پیش بینی شده در خصوص رونق گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: فرمانداران برنامه‌ بلند مدت در حوزه سواحل همچون جانمایی شناگاه‌ها، اجرای طرح‌های سالمسازی، ایجاد امکانات رفاهی و درآمدزایی و اقتصادی کردن سواحل را تدوین و ارائه کنند.
استاندار گیلان به ابلاغ دستورالعمل اجرای برنامه‌ها در سواحل از سوی سازمان اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود هر اقدامی به صورت جمعی و با نظم کامل هدایت و نواقص کاهش یابد.
وی افزود: هر یک از دستگاه‌های 19 گانه در اجرای وظایف و مأموریت‌ها موظف به همکاری با فرمانداری‌ها به عنوان متولی حوزه سواحل شهرستان هستند.
سالاری با بیان اینکه تابلوها و بنرهای هشداردهنده باید محتوای آموزشی نیز داشته باشد، اظهار داشت: با مشارکت بخش خصوصی و واحدهای صنفی در سواحل می توانیم سطح کیفی طرح‌های سالم سازی را ارتقاء دهیم.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب، 280 کیلومتری ساحل دارد. 9 شهرستان استان نیز ساحلی هستند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.