به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار شهرستان بندرانزلی عصر در نشست آغاز به کار حزب مشارکت های مردمی بندر انزلی با اشاره به نقش احزاب در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: با وجود اینکه فرهنگ استفاده درست از ظرفیت احزاب هنوز در جامعه نهادینه نشده اما جای خوشحالی است که در دولت تدبیر و امید شاهد افزایش شور و نشاط سیاسی در بین جوانان هستیم در حالیکه در گذشته این فرصت فراهم نبود .
میر شمس مومنی زاده اظهار داشت : باید نتیجه این نشست ها ، بهره گیری از توانایی و ظرفیت تشکل ها، گروهها و احزاب در جهت توسعه و پیشرفت و حفظ منافع عمومی برای مردم باشد .
وی با اشاره به ظرفیت های بندرانزلی از قبل از انقلاب اسلامی تاکنون به عنوان یکی از شهرهای دارای ظر فیت های اقتصادی ، تجاری و گردشگری تصریح کرد: همگی باید تلاش کنیم تا با وحدت و اتحاد و همبستگی و پرهیز از ایجاد تفرقه ، از این ظرفیت ها در جهت پیشرفت و توسعه شهرستان و استان استفاده شود.
مومنی زاده با اشاره به وجود منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از فرصت ها و ظرفیت های مهم بندرانزلی و لزوم بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از مزایای اقتصادی آن تاکید کرد: علاوه بر حمایت از تولید کنندگان داخلی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، همدلی و تعامل و همگرایی همه نیروهای متعهد، دلسوز و علاقه مند به توسعه کشور ضرورت دارد.
مومنی زاده یکی دیگر از فرصت های شهرستان را وجود تالاب بین المللی انزلی عنوان و تصریح کرد : تالاب انزلی بعنوان سرمایه ارزشمند ملی به شدت بیمار است و اگر روند احیای آن بطور جدی پیگیری نشود ، خسارتی که به دنبال خواهد داشت جبران ناپذیر است.
وی همچنین با اشاره به لزوم توسعه گردشگری دریایی در شهر ساحلی بندرانزلی یاد آور شد: گردشگری یکی از شاخصه های اصلی و ریشه دار بندرانزلی بشمار می آید که متاسفانه این ظرفیت هم مغفول مانده و از آن استفاده کافی نشده است.
فرماندار بندرانزلی همچنین با تبریک فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان بازوی توانمند علمی هر کشوربوده و ارزش و اهمیت نقش دانشجویان به اندازه ای است که رهبر فرزانه انقلاب از آنان به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرده اند.
مومنی زاده خاطرنشان کرد : دانشجو به عنوان نیروی فعال ، پویا و صاحب فکر و اندیشه و به دلیل اهداف آرمان گرایانه و مطالبه گر، نقش محوری در توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی میهن اسلامی در آینده دارند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاهیان همواره به عنوان قشر فرهیخته و آگاه جامعه سعی در حفظ استقلال و سربلندی کشور داشته اند گفت: دانشگاهیان همواره نقش موثری در آغاز حرکتهای مردمی داشته و حماسه ضد استبدادی و استکبار ستیزی 16 آذر نمادی از حماسه و رشادت دانشجویان آگاه این سرزمین است .
وی تاکید کرد: انتظار می رود دانشجویان همچون گذشته برای اعتلای کشور در ابعاد مختلف و دفاع از اسلام و انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و آزاداندیشی و عدالت‏طلبی در چارچوب منافع و هویت ملی ، گفتمان حاکم بر فضای دانشگاه‏ها باشد.
فرماندار انزلی با بیان اینکه دانشجویان تاکنون در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی نقش مهم خود را به خوبی ایفا کرده اند خاطر نشان کرد: دانشجویان باید بدانند که رسالت دانشجو همچنان ادامه دارد و انتظارات از دانشگاه و دانشجو ، کماکان باقی است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری **انتشار دهنده : بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.