به گزارش شامگاه جمعه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در بازدید از معدن شن و ماسه روستای گردشگری گیلده بخش مرکزی آستارا گفت: شیوه های نادرست برداشت شن و ماسه در چندین سال به محیط زیست و منابع طبیعی خسارت وارد کرده و امنیت مردم را به خطر انداخته است.
وی با بیان این که در این راستا سکوت دستگاه‌های اجرایی مسئول، جای سوال دارد تاکید کرد: باید برداشت از منابع محل سکونت مردم، موجب توسعه و ایجاد فرصت های شغلی جدید باشد اما منفعت طلبی برخی بهره برداران، خسارت های جبران ناپذیری به روستانشینان وارد کرده است.
وی با اشاره به برنامه های اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان ذر ساماندهی برداشت از معادن، تمدید نشدن مجوز برداشت از معدن روستای گیلده را از آن اداره کل خواستار شد.
رنجکش در گفتگو های تلفنی با مدیران کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، بر اعزام گروه‌های کارشناسی جهت ارزیابی و بررسی وضعیت معدن گیلده و جلوگیری از ادامه تخریب آن تاکید کرد.
وی اظهار کرد: منطقه گردشگری گیلده با جاذبه های طبیعی و جاده منتهی به آب گرم علی داشی، از مناطق گردشگری و آستاراست و تخریب مسیر تردد آن با برداشت های غیر اصولی با توسعه گردشگری مغایر است.
رنجکش ادامه داد: با دستگاه های اجرایی مرتبط برای افزایش نظارت بر معادن این شهرستان مکاتبه خواهد شد.
تعدادی از اهالی روستای گیلده در این بازدید با اشاره به 15 سال سابقه برداشت از معدن این روستا، جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی آن را خواستار شدند.
روستای گیلده یا گیلاده در 25 کیلومتری غرب آستارا از مناطق گردشگری این شهرستان است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور**انتشار دهنده: بابایی
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.