به گزارش عصر شنبه ایرنا ، یونس محمودی در این جلسه باحضورمعاون مدیرعامل مخابرات گیلان،مدیرکل پست گیلان،مدیرکل ارتباطات وفناوری گیلان ومدیران ارشداپراتورهای شهرستان املش اظهار داشت :ما خواستاررفع این مشکل و همچنین بهره مندی مردم تمام نقاط شهرستان از اینترنت پرسرعت هستیم .
وی تصریح کرد:طرح سیماک که مختص دهیاریها وشهرداریها است وبه منظورتسریع درصدوراسناد،املاک واموال مردم است توجه ویژه ای شود تا این امرمهم وضروری محقق شود.
شهرستان املش دارای 21 هزار و 56 مشترک تلفن ثابت است.
***
امام جمعه املش درمراسم نهمین یادواره 6 تن ازشهدای والامقام روستای چهارده سفلی درمیجدباب الحوائج این روستا گفت:شهدا در راه خدا و برای خدا خون دادند و جانشان را ایثار کردند وما باید در حفظ یادواره شهدا بکوشیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدصفری اظهار داشت :امام راحل راه رابه مانشان داد وشهدا حرکت کردند و به برکت این دو ما عزت یافتیم.
وی ادامه داد:عملکرد و سیره شهدا زاییده اندیشه پیامبر(ص)بودچنانکه آنان درراهی که انتخاب کرده بودند درهمه اعمال و رفتارشان نمونه و بدون ریا بودند و در دعاها وتوسلاتشان رنگ خدایی دیده می شد.
حجت الاسلام صفری ادامه داد:تراز شهدا با مردم عادی فرق داشت ،درعبادت شبیه پیامبر(ص)عمل می کردند،آنها به تعبیربنیانگذارانقلاب ما ره صدساله را یک شبه پیمودند.
این آیین معنوی با حضور خانواده های معززشهدا ، مردم متدین و جمعی ازمسئوولان محلی با مداحی برای اهل بیت همراه بود
شهرستان املش در75کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده و 230 شهید برای دفاع از میهن و ارزشهای اسلامی هدیه داده است.
***
حفاران اشیاء عتیقه درشهرستان املش دردام ضابطین حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان افتادند.
به گزارش ایرنا ، چندسرنشبن یک خودروی سمند در ایستگاه ایست و بازرسی دری کی از روستاهای ییلاقی بخش رانکوه شهرستان املش دستگیرشدند.
این افرادکه تصمیم به حفاری برای یافتن اشیاء عتیقه و باستانی در مناطق ییلاقی بخش رانکوه املش را داشتند با دیدن ماموران پاسگاه دراین ایستگاه شیئی رابه بیرون خودرو پرتاب کردند که ماموران و یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان املش پس ازمشکوک شدن به خودرو و بررسی کیف متوجه فلزیاب و وسایل دیگرحفاری شدند.
این افراددربازجویی های اولیه اعتراف به جرم خویش کرده وپس ازتشکیل پرونده وبررسی های بیشترتحویل مراجع قضایی شهرستان املش شدند.
شهرستان املش با مساحت 460کیلومترمربع در75 کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است .
خبرنگار: جهانی
7291 /6030 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.