به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل پور رضا در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت اظهار داشت: از گیلان هم علاوه بر کمک های مردمی و دولتی ، نیروهای امداد و پزشکی از سازمان هایی همچون هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این منطقه اعزام شدند که قابل تقدیر است .
وی با اشاره به بحث هایی درباره مسکن های مهر که در این زلزله تخریب شده ، افزود: اکنون وقت این حرف ها نیست ؛ اگرچه این بحث ها باید در وقت خودش دنبال شود ؛ چرا که بعضی ها وجدان خود را کنار گذاشته اند و با وجدان و نظم کار نمی کنند که باید با قانون با آنها برخورد شود.
** اوقاف شفاف سازی و اعتماد سازی کنند
حجت الاسلام پور رضا با اشاره به اینکه از امروز( جمعه) به مدت یکهفته ، هفته وقف نامگذاری شده است، اظهار کرد: وقف سنت نکوی پیامبر اکرم(ص) و بسیاری از مومنان است.
وی با بیان این که کارهای خیری که برای خدمت به مردم و باقی صالحات نیز باشد، در قالب وقف انجام می شود از اوقاف کشور خواست تا در زمینه موقوفات شفاف سازی کنند تا مردم وقف کنندگان را بشناسند و بدانند چه وقف شده تا در کنار آن الگویی برای آنها باشد.
حجت الاسلام پور رضا تصریح کرد: همچنین باید کاری کنیم که مردم به متولیان دستگاه وقف اعتماد کنند.
امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه غرب آسیا دارای استعدادهای انسانی و طبیعیست ، گفت: ایران اسلامی ازهمه این کشورهای غرب آسیا برای آنها بیشتر اهمیت دارد و دشمنان همه تلاش شان را برای آسیب رساندن به آن می کنند.
وی با اشاره به این که آنها از مذهب علیه مذهب استفاده کردند تصریح کرد : اکنون داعش دیگر از بین رفته و انها اینهمه علیه ما تلاش کردند اما سردرگم شدند.
** سخنان خطیبان جمعه دیکته نشده است
حجت الاسلام پوررضا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی سوالات مطرح شده از سوی جوانان و دانشجویان مبنی بر دیکته کردن سخنرانی های خطبه های نماز جمعه به امامان جمعه گفت: وقتی موضوعی همچون زلزله مسئله روز مردم است، نمی شود انتظار داشت که خطیبان جمعه سخنی از آن به میان نیاورند.
وی خاطرنشان کرد: مناسبت ها نیز بطور مثال رحلت پیامبر اکرم(ص) باید در خطبه های نماز جمعه مورد توجه قرار بگیرد.
وی درباره سخنان و خط فکر سیاسی نیز گفت : امام جمعه در واقع باید یکنفر باشد ، آنهم رهبر معظم انقلاب است اما چون ایشان نمی تواند در همه شهرها حضور داشته باشد امام جمعه منصوب حاکمیت اسلامیست.
وی خاطرنشان کرد: امامان جمعه باید رویه وحدت داشته باشند و ما افتخار می کنیم که که خود را مبین رهبری می دانیم.
** نماینده ولی فقیه در گیلان و نزدیکانش در پروژه مجتمع آدینه سهمی ندارند
خطیب جمعه رشت با اشاره به پروژه مجتمع آدینه و مشکلات آن گفت: در این پروژه اشخاص مطرح نیست ، نماینده ولی فقیه در گیلان و نزدیکانش در این پروژه سهمی ندارند.
وی تصریح کرد: هدف اصلی ساخت این پروژه که با مشارکت مردم انجام شود ، کمک به حوزه های علمیه و مصلی تا بتواند در آمدی حاصل شود.
وی با بیان اینکه نگاه مقام معظم رهبری وابسته نبودن حوزه های علمیه به دولت ها است، گفت: هزینه های جاری این مراکز نباید وابسته به دولت باشد و یک روحانی نباید فیش حقوقی داشته باشد.
حجت الاسلام پور رضا بیان کرد: وقتی می خواهیم حرف بزنیم باید رعایت آبرو و حرمت انسان ها را داشته باشیم و بی محابا نباید آبروی کسی یا مسئولی را بریزیم.
وی با بیان اینکه مردم در مجتمع آدینه پول گذاشته اند و حق شان را می خواهند، گفت: اکنون هم مردم و هم آن کسی که قصد انجام کار خیری داشته ضرر می کنند.
حجت الاسلام پوررضا ادامه داد: اکنون باید از مسیر عقلایی و در کمترین زمان کار را به پیش ببریم.
وی تصریح کرد: اکنون کار در حال انجام است و باید برای انجام کار اهتمام داشته باشیم تا بزودی شاهد خدمت رسانی این مجتمع فرهنگی و تجاری به مردم باشیم.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر در زندگیش تکلف نداشت و امروز یکی از آسیب های جامعه ما تکلف است.
امام جمعه موقت رشت نظم و انضباط، گشاده رویی، مدارا با مردم، حفظ حدود احکام الهی و کوتاه نیامدن از آن را از ویژگی های پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد.
خبرنگار: سلیمانی**انتشار دهنده : بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.