به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به ایرنا ، کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این نشست گفت: یکی از خوبی های چنین جلساتی، این است که مردم متوجه می شوند آیا مدیران هم کتاب می خوانند؟! چرا که مدیران بدون مطالعه کتاب نمی توانند از پس کارهایی که برعهده دارند، برآیند و اصولاً زندگی بدون کتاب خیلی کسل کننده و ملالت آور است.
وی افزود: وقتی در مخزن و دالان کتابخانه ها قدم می زنیم، احساس شکوه و افتخار به ما دست می دهد و تو گویی بزرگان علم و اندیشه در دو سو به احترام ایستاده اند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم در خانه خود کتابخانه ای هرچند کوچک داشته باشیم، حضور و هم اندیشی بزرگان علم و اندیشه را تضمین کرده ایم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان که کتاب الگوهای توسعه به قلم محمدباقر نوبخت را برای معرفی و ارائه گزارش انتخاب کرده بود، در بیان دلایل این انتخاب گفت: به چندین جهت این کتاب مد نظرم بود که از جمله دلایل آن، یکی حیطه کاری ما در سازمان‌ مدیریت و برنامه ریزی است که نظارت بر امر توسعه است.
وی خاطرنشان کرد: این کتاب نتیجه هشت سال گوشه نشینی نوبخت است؛ یعنی زمانی که ایشان در دفتر مطالعات استراتژیک حضور داشتند این کتاب نوشته شده و ثابت می کند که ایشان در آن زمان نه تنها غیر فعال نبودند و دست از تلاش نکشیده اند، بلکه در تمام این سال ها به امر توسعه و بودجه ریزی فکر کرده اند.
محمدی در ادامه معرفی کتاب افزود: در کشور ما در خصوص توسعه کم گفته یا نوشته نشده اما کمتر فکری تلاش کرده مفهوم توسعه را بومی سازی کند و این ، از ویژگی های برجسته این کتاب است.
وی این کتاب را مقدمه ای بر الگوی مطلوب توسعه ایران از دیدگاه دکتر نوبخت دانست و تصریح کرد: یکی از مواردی که مخالفان اندیشه توسعه در ایران مطرح می کنند این است که توسعه یافتگی کشورها برمبنای فرهنگ خودشان بوده بنابراین ما خیلی نمی توانیم از آنها الگو بگیریم حال اینکه در این کتاب، الگوهای توسعه که توسط دانشمندان مختلف مطرح شده، با فرهنگ ایرانی و اسلامی مطابقت داده شده است.
فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست کتاب نظریه های مطالعات کلاسیک اثر لوئیس هیچکاک را که ترجمه عبدالله کریم زاده و دکتر حسین صبوری است، برای حاضران به اشتراک گذاشت.
وی افزود: این کتاب که مهرماه امسال در 425 صفحه منتشر شده، چند فرهنگی را مورد مطالعه دارد و مترجمان آن می گویند که در این کتاب کارکردی به مقوله نظریات پرداختیم.
فاضلی با اشاره به اینکه این کتاب در 30 فصل است که از 31 متفکر و نظریه پرداز بهره گرفته، گفت: دغدغه هایی که در این کتاب وجود دارد، دغدغه همه ما است.
در ادامه این نشست، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نوری مدیرکل کتابخانه های گیلان، میرسیدی مدیرکل امور شهری استانداری گیلان و فرماندار فومن نیز سخنرانی و هریک، کتابی را به حاضران معرفی کردند.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.