محمدولی روزبهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی های مناسب از نیمه دوم شهریور تاکنون و نظر به اینکه تعدادی از چایکاران هنوز موفق به برداشت بخشی از چای کیفی خود نشده اند، این تصمیم در جلسه نشست کارشناسان این اداره به منظور همکاری و مساعدت با چایکارانی که هنوز باغ های آنها برگ سبز برای برداشت وجود دارد گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: این گروه از چایکاران می توانند حداکثر تا جمعه پنجم آبان با مراجعه به کارخانه های چایسازی فعال، نسبت به تحویل برگ سبز چای کیفی براساس استانداردهای تعیین شده اقدام کنند.
*واریز افزون بر 128 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران
وی خاطرنشان کرد: روز بیست و نهم مهر ماه نیز یک میلیارد و 111میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب عابر بانک سپه آنان واریز شد که در مجموع تاکنون 128میلیارد و 445میلیون تومان از مطالبات چایکاران از سوی سازمان چای پرداخت شده است.
استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.
برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه ، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
از سوی شورای عالی اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی 96 ، مبلغ 26 هزار و 242 ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه 2 ، 14 هزار و 695 ریال تعیین شد.
سال گذشته 139 هزار و 228 تن برگ سبز چای شامل 29 درصد درجه یک، از باغ های گیلان و مازندران برداشت شد که از این میزان، 31 هزار تن چای خشک بدست آمد.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان (رشت) واقع شده و سازمان چای کشور، در این شهرستان مستقر است.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.