به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سمیعی یکی از روحانیون استان گیلان و استاد حوزه و دانشگاه عصر پنجشنبه در مراسم اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام حاشیه استخر لاهیجان و چهارمین سالگرد دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اظهار داشت: پس از قرن ها از شهادت امام حسین (ع) انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی، ایران را همانند خورشیدی تابان در خاورمیانه نمایان کرد و امام(ره) با حرکت خود به اسلام و مسلمین جهان عزت بخشید و بار دیگر مسلمانان را در جهان سرافراز و سربلند کرد.
وی تصریح کرد: نسلی در انقلاب اسلامی ظهور کردند که با ایثار خود طی هشت سال دفاع مقدس، مقابل صدام ، آمریکا و استکبار ایستادند درحالی که اینان می خواستند ستون فقرات ملت ایران را بشکنند.
وی ادامه داد: این نسل مانع آن شد که حتی یک وجب از خاک کشور جدا شود درحالی که در زمان کوتاهی در دوره قاجاریه از پنچ میلیون هکتار مساحت کشور، حدود چهار میلیون هکتار از ایران جدا شد.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز این قدرت و عزت را مدیون شهدا هستیم و خواست شهدا آن است که از ولایت فقیه حمایت کنیم و در مقابل استکبار سر تسلیم فرود نیاوریم.
مراسم اولین سالگرد خاکسپاری سه شهید گمنام حاشیه استخر لاهیجان و چهارمین سالگرد دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان ، عصر پنجشنبه در سالن حزین دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 650 شهید و هزاران جانباز تقدیم انقلاب کرده است.
پیکر سه شهید گمنام ، هفتم مهرماه سال گذشته در مراسم باشکوهی، در لاهیجان تشییع و در حاشیه استخر این شهر به خاک سپرده شدند. این شهدا در تفحص های مختلف در مناطق عملیاتی شناسایی شده بودند و سن آنها بین 19 تا 30 سال بود و دو شهید گمنام نیز سال 1392 در محوطه دانشگاه آزاد لاهیجان خاکسپاری شدند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.